איש מקצוע שעוסק ביחסי ציבור נקרא בקיצור “יחצן” ויש לו תפקיד חיוני במערך השיווק המודרני. יחצן מבצע סוגים שונים של פעילויות תקשורת המונים במטרה להשפיע על הציבור או על קהל יעד מסוים. אפשר לגייס את היחצן לטובת השגת מוניטין רצוי, החדרת מסרים וניהול משבר עבור גופים וחברות מסחריות. כמו כן, שירותי יחסי ציבור ניתנים גם לפוליטיקאים, ממשלות, סלבריטאים, חברות בידור ועוד.
בניגוד לפרסומאי שמשתמש בחלק השיווקי והפרסומי של אמצעי תקשורת, התפקיד של יחצן בא לידי ביטוי בעת השימוש בחלק העיתונאי. יחצן יכול להשפיע באופן ישיר או עקיף על עיתונאי כדי שיכניס כתבה אוהדת, לשחרר הודעות לעיתונות על מנת לעדכן על מוצרים ושירותים חדשים או לבצע פעילויות באינטרנט לרבות יצירת תגובות מלאכותיות ושיווק ויראלי.
יחצן מועסק על ידי חברות פרסום או פועל באופן עצמאי. ניתן לפנות לשירותי יחסי ציבור בשלבים שונים של הפעלת העסק, המותג, החברה, המוצר או השירות. התייעצות עם היחצן היא דרך טובה להשיג בולטות בשוק דינאמי וצפוף.
מחפש שיווק באינטרנט? פיתוח אתרים ואפליקציות? פנה עכשיו וקבל הצעה אטרקטיבית!