בינג (BING) הוא מנוע החיפוש של מיקרוסופט וברירת המחדל של דפדפן אדג’ (EDGE) או אקספלורר (EXPLORER).
ענקית המחשבים מיקרוסופט עושה מאמצים רבים לשווק את מנוע החיפוש בינג והיא משלבת אותו גם כחלק משירותי מערכת ההפעלה חלונות.
כתוצאה מכך, בעלי אתרי אינטרנט צריכים להכיר את הנושא של קידום אתרים בבינג ולבדוק כיצד הם יכולים ליהנות ממנו.
מחפש קידום אתרים בבינג? פנה עכשיו וקבל הצעה אטרקטיבית!
מאפיינים של מנוע החיפוש בינג
בינג הושק באופן רשמי בשנת 2009 במטרה לאפשר לחברת מיקרוסופט להיכנס לתחום החיפוש. המאפיין הבולט שלו בא לידי ביטוי באופן שבו הוא מציג את התוצאות.
מטרת מנוע החיפוש בינג היא לספק לכל גולש תוצאה מדויקת ואישית יותר, שנעזרת באלגוריתם כדי להבין מה בדיוק מחפש הגולש.
אפשר לראות את ההבדלים בין מנוע החיפוש של גוגל ובינג כמעט בכל מחרוזת חיפוש. הבדלים אלו צפויים להמשיך ולהתחדד עם השנים, על מנת לאפשר לכל חברה להשתלט על נתח שוק שונה. עם זאת, כדאי גם להכיר את ההבדלים בנושא הקידום.
הבדלים בין קידום אתרים בבינג ובגוגל
קידום אתרים בבינג מבוצע בצורה מעט שונה בהשוואה לקידום במנועי חיפוש אחרים כמו גוגל. ההבדל העיקרי הוא בכותרות הדף.
בעוד בגוגל ההכלל הוא להשתמש בכותרת דף ייחודית, קצרה ותמציתית שתעיד על הרלוונטיות של האתר, בבינג מעדיפים כותרות ארוכות ומלאות במידע.
עם זאת, כותרות הדפים המופיעות במנוע החיפוש של בינג נחתכות אחרי המילה ה-6 לעומת גוגל שמציג עד 9 מילים.
המשמעות היא שיש צורך בכותרות אינפורמטיביות של 6 מילים כדי להשיג אפקטיביות מוגברת בעת קידום אתרים בבינג.
עוד הבדל בין קידום אתרים בבינג ובגוגל נובע מאופן השימוש בקישורים חיצוניים. בבינג מייחסים חשיבות גבוהה לכמות הקישורים הנכנסים, לעומת גוגל שמתחשב באיכות הקישורים ופחות במספרם. הדרך לפתור את הבעיה היא להוסיף קישורים נכנסים לאתרים שנשנים על קידום אתרים בבינג ולנסות לשלב את האיכות עם הכמות.
הקריטריונים לדירוג אתרים בבינג
קידום אתרים בבינג מחייב התייחסות לאופן שבו נקבעים הקריטריונים לדירוג. הקריטריונים של בינג נחשבים מחמירים יותר מאלו של גוגל, וכמות הדפים שנכנסים לאינדקס של בינג קטנה פי שתיים בהשוואה לכמות הדפים המאונדקסים בגוגל.
המשמעות היא שניסיון להגדיל את נפח האתר לא ישפיע באופן משמעותי על הדירוג בבינג. האתר מלכתחילה בוחר לאנדקס כמות קטנה יותר של אתרי אינטרנט, וככל הנראה אין טעם להשקיע בהגדלת נפח הפעילות באמצעות כלים כמו שימוש בפורומים, עדכון קבוע ותדיר של אזור החדשות וכן הלאה.
בחירת מילות מפתח ותמיכה בעברית
גם בנושא של בחירת מילות מפתח יש לא מעט הבדלים בין מנוע החיפוש של בינג לעומת מנוע החיפוש של גוגל. ראשית, בינג לא מותאם לשפה העברית כמו גוגל. בעוד גוגל מסוגל לזהות באופן אוטומטי את הקשר בין מילים שונות בעברית, למנוע החיפוש של בינג אין את היכולת הזו והוא מסוגל לזהות רק ביטויים מדויקים. חשוב להתייחס לכך כאשר בוחרים מילות מפתח לקידום ולהביא בחשבון את המגבלה המובנית.
שנית, בינג הוא מנוע חיפוש צעיר יחסית וגם מספר המשתמשים בו בישראל קטן בהשוואה לגוגל. התחרות בו מצד אחד פחות קשה בהשוואה לתחרות בגוגל, אבל היא גם מוגבלת. ההמלצה היא להמשיך ולעקוב אחר ההתפתחות של בינג.
מיקרוסופט היא תאגיד חזק עם שאיפות גבוהות, וסביר להניח שגם מנוע החיפוש שלה ימשיך להתחזק עם השנים. מומלץ להתחיל לעבוד על קידום אתרים בבינג מוקדם ככל האפשר ולא להיתפס לא מוכנים לעומת המתחרים.