קיקסטארטר הוא אתר מימון המונים שהוקם בשנת 2008. בעזרת האתר ניתן לגייס כספים למיזמים שונים ולהניע את הגולשים לתמיכה בפרויקטים שקשורים לאמנות, קולנוע, מוזיקה, קומיקס, עיתונות, משחקי מחשב, מזון, בריאות ועוד. במילים אחרות, האתר הוא למעשה פלטפורמה לגיוס כספים בשיטת מימון המונים ולכן הוא חוסך את הפנייה למשקיעים מקצועיים.
כל אדם שנרשם לאתר יכול לפרסם את הרעיון שלו בצורה של פרויקט עתידי ולבקש מגולשים תמיכה כלכלית בתמורה לתשורה מסוימת. הגמול גדל בהתאם לתרומה והיוצרים של הפרויקט יכולים גם לבחור תאריך יעד או מטרה ספציפית. עם זאת, הקושי העיקרי הוא בקידום פרויקטים בקיקסטארטר וביצירת בולטות של קמפיין מסוים בהשוואה לאחרים.
מחפש הקמה וקידום קמפיין בקיקסטארטר? פנה עכשיו וקבל הצעה אטרקטיבית!
הקמת קמפיין מוצלח בקיקסטארטר
מי שרוצה לבצע קידום בקיקסטארטר צריך לדאוג להקמה נכונה של הקמפיין. רצוי לדעת מה מניע אנשים לרכוש מוצרים שעתידים לצאת לשוק רק בשלב מאוחר יותר, ולנסות לפלח את קהל היעד בצורה מדויקת. הסיבות הטובות ביותר להקמת קמפיין הן גיוס סבבי השקעה נוספים, שיתוף פעולה או קבלת משוב.
את החשיפה לפרויקט ניתן להשיג באתר קיקסטארטר עצמו, דרך הרשתות החברתיות או בעיתונות. ניתן לשלב בין אמצעי הפרסום והקידום הקיימים במטרה להגיע לקהלי יעד רחבים ככל האפשר. הפלטפורמה של קיקסטארטר מאפשרת קידום לקמפיינים לפי הנחיות שנקבעות מראש, בעוד הקידום ברשתות החברתיות מתאים למי שרוצה להפוך את המוצר לויראלי. קמפיין בעיתונות מבוסס בדרך כלל על יחסי ציבור ועל הצגת תועלת ספציפית של המיזם.
יתרונות קידום בקיקסטארטר
קיימים אתרי מימון המונים נוספים שבהם ניתן להשתמש על מנת להשיג משאבים למוצר או שירות מסוימים. היתרונות של קיקסטארטר בהקשר הזה הם כמות גדולה מאוד של גולשים ושימוש במותג מוכר מאוד. את הקידום בקיקסטארטר כדאי לבצע לאורך תקופה של כמה חודשים לפחות ורצוי לקבוע תאריך יעד הגיוני.
כמו כן, רצוי להשקיע בדף של הקמפיין ולדאוג לסרטון שמסביר על התועלת של המוצר או השירות. סרטון מגדיל את החשיפה ועוזר לשכנע לקוחות להשקיע בו. בהמשך ניתן לעדכן את המשקיעים בקצב התקדמות הגיוס ולשמור על שקיפות.