אתרי אינטרנט יכולים לשמש לטובת שיווק דוגמניות ואנשי מקצוע מתחום האופנה. האתרים העיקריים בהם מתבצע שיווק דוגמניות הם פייסבוק ואינסטגרם. בנוסף, בקמפיינים מסוימים משתמשים גם בקידום במנועי חיפוש על מנת לשווק דוגמניות וניתן לשלב אותם עם יחסי ציבור בכתבות אקטואליה ומגזין.
שיווק דוגמניות באינטרנט נשען על מספר הנחות יסוד בסיסיות. ראשית, האינטרנט מאפשר מעורבות גבוהה יותר מצד קהל היעד. במידה ומשתמשים בפייסבוק או אינסטגרם, השאיפה העיקרית היא להפוך את הגולשים לעוקבים או חברים של הדוגמנית. כך ניתן לייצר קהל מעריצים צמוד ולהרחיב אותו על מנת לחשוף מוצרים ושירותים שמקודמים על ידי הדוגמנית. במילים אחרות, הנחת המוצא היא שמעורבות גולשים היא חלק בלתי נפרד בעת שיווק דוגמניות באינטרנט.
שנית, שיווק דוגמניות באינטרנט נשען מטבע הדברים על שימוש בתמונות. רוב התקשורת באינטרנט מבוססת כיום על תמונות ויש לבחור אותן בקפידה על מנת לשווק ולפרסם דוגמנית מסוימת. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא חייבים להשתמש בתמונות פרובוקטיביות. השיווק של דוגמניות באינסטגרם ובפייסבוק תלוי ביצירתיות של המפרסם לא פחות מאשר בתמונה עצמה.
טיפים לשיווק מוצלח
הטיפ הכי חשוב לפני שיווק דוגמניות באינטרנט הוא לזהות את הערך המוסף שלהן בהשוואה לדוגמניות אחרות. אפשר למשל להתמקד בשיווק ופרסום לקהלי יעד ספציפיים, ולנסות לפלח אותם במונחים של גיל, מקום מגורים, תחומי עניין וכן הלאה. שיווק לקהלי יעד ספציפיים מוכיח את עצמו והוא חוסך בהוצאות. החיסרון היחיד הוא מגבלה מסוימת בכמות האנשים שאליהם פונים, אך ניתן לשנות את הגדרות הפילוח בהמשך ועל פי תוצאות הקמפיין.
טיפ לא פחות חיוני הוא לשמור על פרופיל מעודכן ברשתות החברתיות. העדכון של הפרופיל חשוב על מנת להראות את החיוניות של הדוגמניות המפורסמות ושל הקמפיינים שבהם הן משתתפות. יש לעדכן את הפרופיל על פי אירועים מסוימים, לשמור על קשר עם קהל המעריצים והחברים ולא לשכוח לייצר אינטראקציה אישית. זה למעשה ההבדל העיקרי בין שיווק דוגמניות באינטרנט לבין שיווק חברות, מותגים, מוצרים או שירותים כאלה ואחרים.