החוק בישראל מגדיר עמותה בתור סוג של תאגיד, שפועל למען מטרה מסוימת ומורכב מקבוצה של בני אדם או תאגידים אחרים. עם זאת, עמותה חייבת להירשם בפנקס העמותות ולהיות תחת פיקוח של רשם העמותות במשרד המשפטים. כל אלו הופכים את העמותה לגוף בעל מעמד משפטי ייחודי ויחסית יוצאת דופן. הייחודיות של עמותות באה לידי ביטוי בין היתר גם באופן שבו הן מקדמות את עצמן, או לחילופין בונות ומפעילות אתרי אינטרנט.
בניית אתרים לעמותות מתבצעת בהתאם לסוג הפעילות. בית המשפט מבחין בין עמותה לבין תאגידים אחרים בראש ובראשונה לפי הפעילות שהיא מבצעת, והוא בודק האם הפעילות היא במסגרת המטרות המוצהרות בתקנון. המשמעות היא שאסור לציין באתר האינטרנט של העמותה פעילויות שלא עולות בקנה אחד עם המטרות המוצהרות כפי שהוסבר לעיל.
שנית, בית המשפט אוסר על עמותות חלוקת רווחים והוא קובע שלא ניתן להעביר חברות אישית בעמותה. לסעיפים האלה אין השפעה ישירה על התהליך המורכב של בניית אתרים לעמותות, אך הוא עשוי לקבל ביטוי בפרסום תכנים שקשורים לאופי הפעילות השוטפת. בנוסף, יש מקרים שבהם עמותות פונות לחברות בניית אתרים כבר במסגרת תהליך הרישום ועוד לפני שהעמותה מקבלת אישור. לאחר מכן יכולה העמותה להשתמש באתר כדי להשיג מימון ציבורי, לגבות דמי חבר, לייצר הכנסה עצמאית מנכסים ותשלומי צרכנים או לאסוף תרומות מיחידים, ארגונים וקרנות.
איזה גופים מופיעים באתר אינטרנט של עמותות?
עוד סוגיה חשובה בבניית אתרים לעמותות מתייחסת לגופים שנמצאים תחתיה. חוק העמותות קובע שכל עמותה רשומה חייבת להקים אספה כללית, ועד מנהל וועדת ביקורת. נציגי העמותה יכולים להחליט האם להקצות לכל גוף מקום אחר באתר האינטרנט החדש, או שמא להדגיש רק חלק מהגופים בלבד.
שירותי בניית אתרים לעמותות מתאימים גם למנהלים שרוצים לשפר את האתר הקיים. במילים אחרות, לא חייבים להסתפק באתר אינטרנט ישן של עמותות מסוימות על מנת לשמור על קשר מקוון עם הציבור הרחב. אפשר לפנות לחברות שמתמחות בבניית אתרים ולקבל הצעת מחיר מסודרת על שירות לעמותות רשומות.