פעילות סליקת כרטיסי אשראי מאפשרת להעביר תשלומים בין מוכר לקונה במסגרת עסקאות אשראי. במסגרת הסליקה מחויב הסולק לזכות את מקבל התשלום בגין עסקאות שאושרו על ידו, ואף נבדקו מול מנפיק כרטיס האשראי של המשלם.
הפעילות של סליקת כרטיסי אשראי מתבצעת מאחורי הקלעים אך היא קריטית עבור לקוחות ועסקים. ההתחייבות לזכות את מקבל התשלום על ידי חברת האשראי מותנית בעמידת בית העסק בנהלי תפעול. נהלים אלו קבועים בהסכם תפעול בין בעל העסק לבין חברת האשראי. כמו כן, זיכוי בית העסק מחייב גביית עמלה. העמלה היא הרווח של החברה שמבצעת את הסליקה.
כיום ניתן לבצע סליקת כרטיסי אשראי במגוון דרכים. בנוסף, אפשר לערוך סליקה ללא נוכחות הרוכש. זו הסליקה המתבצעת למשל במעמד חיוב טלפוני או בחיוב דרך אתר אינטרנט. במקרים אלו העסקה מוגדרת כעסקה במסמך חסר ויש לזה משמעויות מבחינת אבטחה.
איך בוחרים סוג סליקת כרטיסי אשראי?
חברת סליקת כרטיסי אשראי צריכה להציע ללקוח מקסימום תועלת ורמה אופטימאלית של הגנה. שיקולי עלות מול תועלת מובילים את רוב בעלי העסקים כאשר הם בוחרים שירותי סליקה. מצד אחד, בעלי העסקים רוצים לדעת שהם מקבלים את השירות המשתלם ביותר. שירות כזה יאפשר להם להפיק תועלת רבה מעסקאות שמבוצעות באשראי. רמת התועלת מהשירות נמדדת לפי העמלה שנגבית על ידי חברת הסליקה. מצד שני, בעלי העסקים גם רוצים להיות מוגנים והם מוכנים לשלם על כך.
בחירת סליקת כרטיסי אשראי צריכה להתבצע גם לפי הפעילות המאפיינת את העסק. כאן ניתן להצביע בעיקר על ההבדלים בין סליקה בעסק עצמו, סליקה באתר האינטרנט של העסק או סליקה בסלולר. לכל פתרון סליקה יתרונות וחסרונות אחרים אבל אין טעם להתחייב לשיטת סליקה שלא משרתת את צורת הפעילות של העסק.
שירותי סליקה שמותאמים לעסק עוזרים לו לגייס לקוחות חדשים ולשמור על התנהלות יעילה מול הלקוחות הקיימים. כדאי להשקיע זמן בהשוואת שירותי סליקת כרטיסי אשראי ולברר לגבי העמלות. אפשר לאסוף המלצות על שירותי סליקת אשראי ולקבל מידע באתרי האינטרנט שעוסקים בתחום.