מחפש פרסום עורכי דין באינטרנט? פנה עכשיו וקבל הצעה אטרקטיבית!
כללי לשכת עורכי הדין מתייחסים בצורה מפורטת לסוגיית הפרסום, ומהם ניתן להסיק גם מהם הכללים המקובלים לפרסום באינטרנט. ראשית, הכללים מאפשרים לכל עורך דין לציין, בעל פה או בכתב, את דבר היותו עורך דין. זהו הבסיס לפרסום חוקי וההנחה שלפיה מותר לעורכי דין לשווק את שירותיהם המשפטיים. עם זאת, הלשכה קובעת גם איפה ומתי חובה על עורך הדין לציין את שמו ואת מקצועו, כמו למשל בנייר המכתבים המשרדי וכאשר חובה זו מוטלת עליו לפי דין.
מבחינת פלטפורמות, פרסום עורכי דין מותר באמצעי תקשורת שונים. הוא יכול לעשות זאת במדורים שהוקצו לכך בעיתונות הכתובה, במדריכי טלפון, בספרי מען, במדריכים מקצועיים שמסווגים לפי נושאים, בשלט המשרד שלו ובכל מסמך אחר שיוצא ממנו וכמובן באינטרנט.
מה ההבדל בין פרסום עורכי דין באינטרנט לפרסום בעיתון?
הסוגיה החשובה ביותר היא מה הפרטים שמותר לציין על גבי הפרסומת. כאן קובעים כללי לשכת עורכי הדין שמותר לעורך דין לפרסם את שמו, את היותו נוטריון, את תאריו האקדמיים או את הכשרתו כמגשר וכל תואר שהשימוש בו מוסדר על פי דין. כמו כן, מותר לעורך דין לפרסם את כשירותו לעסוק בנושאים משפטיים מחוץ לישראל. הוא יכול גם לפרט איזה עורכי דין עובדים איתו ולפרסם את שמותיהם, לרבות כתובת אלקטרונית של המשרד וכתובת אתר האינטרנט.
מותר לעורך דין לפרסם באינטרנט את תחומי עיסוקו שלו ושל המשרד. הוא יכול לפרסם את שעות קבלת הקהל, את השפות שאותן הוא דובר ואת מועד הסמכתו על ידי לשכת עורכי הדין. מותר לפרסומת לכלול ספרים, מאמרים ועבודות אקדמיות מתחום המשפט, או משרות הוראה, תפקידים וחברות בלשכת עורכי הדין וכל תפקיד שהוא מילא בעבר.
אסור לעורך דין לפרסם את עצמו עם פרטים שלא מופיעים ברשימה לעיל. במידה והוא בוחר לפרסם בעיתונות כתובה, במדריכי טלפון או בספרי מען, שטחה של הפרסומת יכול להיות עד שמינית העמוד בלבד ובאותיות בצבע אחד. אסור לו גם לפרסם יותר ממודעת פרסומת אחת באותו גיליון.
לעומת זאת, פרסום עורכי דין באינטרנט יכול להתבצע רק ללא ליווי של סאונד. אסור לעורך דין להשמיע מלל קולי מן הסוג הזה, בין אם שלו או של אדם אחר. מותר לו לעשות שימוש בתמונות ובאלמנטים ציוריים רק כל עוד הם לא פוגעים בכבוד המקצוע, הוא יכול לפרסם תמונות של עורך דין מסוים מהמשרד אך אסור לו לפרסם תמונות של לקוחות והוא גם רשאי להוסיף לינקים לאתרים של עורכי דין אחרים או אתרים מקצועיים משפטיים. בכל מקרה, אתר של עורכי דין לא יכול לכלול פסי פרסומת של אחרים ואסור לעורכי דין לפרסם באמצעות באנרים גם באתרים אחרים.
עם מי מתייעצים לגבי פרסומות מותרות או אסורות?
כללי האתיקה קובעים שעורך דין חייב לשמור עותק של הפרסום למשך תקופה של 3 שנים מיום הפסקתו. את הפרטים הללו עליו להמציא ללשכת עורכי הדין לפי דרישה, כמו למשל בהתעורר סוגיות לגבי האתיקה המקצועית שלו או של עובדי המשרד. בנוסף, יש ועדת ייעוץ לענייני פרסומות שאליה ניתן לפנות כדי לקבל אישור לגבי עמידותה של פרסומת מסוימת בתנאים.
לסיכום, פרסום עורכי דין הוא נושא שמבוקר על ידי הלשכה וכולל גם את סוגיית השימוש באינטרנט. הפרסום באינטרנט נחשב מקל ביחס לפרסומים באמצעים אחרים ולכן הרבה עורכי דין משתמשים בו. עם זאת, עליהם להכיר את הכללים ולהימנע מהפרה.