כללי לשכת עורכי הדין קובעים בין היתר כיצד רשאים בעלי מקצוע מן הסוג הזה לפרסם ולקדם את עצמם. למרות שכללי לשכת עורכי הדין המעודכנים הם משנת 2001, חלק ניכר מתוכם רלוונטי גם לקידום אתרי אינטרנט.
עם זאת, יש הרבה אנשי מקצוע שלא מבינים לגמרי את המשמעות והייחודיות של קידום אתרים לעורכי דין. זהו שירות שמבוצע בצורה שונה בהשוואה לקידום אתרים אחרים ולכן מעורבות של מומחים היא חלק בלתי נפרד מרשימת הדרישות.
עורך דין? רוצה להגיע ליותר לקוחות? פנה עכשיו וקבל הצעה אטרקטיבית!
איך מותר לעורך דין לפרסם את עצמו?
לפי כללי לשכת עורכי הדין, עורך דין בהחלט רשאי לציין את דבר היותו עורך דין. הוא יכול לעשות זאת בעל פה או בכתב ולכן גם על גבי אתרי אינטרנט. הפרטים שהוא יכול לציין כוללים מלבד שמו של עורך הדין גם מספר רישום בפנקס חברי הלשכה. מנגד, הפרסומת מותרת על בסיס הגבלות מסוימות. כך למשל רשאי עורך דין לפרסם את עצמו בעיתונות הכתובה רק במדורים שהוקצו לכך, במדריכי טלפון, בספרי מען, במדריכים מקצועיים מסווגים לפי נושאים, בשלט משרדו ובאינטרנט
קידום אתרים לעורכי דין שהוא חלק מפרסום ושיווק צריך להתבצע עם פרטים ספציפיים. על גבי הקידום או השיווק ניתן למשל לציין את שם עורך הדין, סוג ההתמחות שלו, תאריו האקדמיים או הכשרתו כמגשר. במידה ויש לעורך הדין שמקדם את עצמו תואר שניתן על ידי מוסד אחר, אפשר לציין את זה.
כמו כן, מותר לעורך דין לפרסם את כל הפרטים הנוגעים למשרד ולדרכי התקשרות איתו, את שמות השותפים גם אם יצאו לגמלאות או נפטרו ואת תחומי עיסוקו. פרטים אחרים שמותר לעורך דין לפרסם על גבי אתר אינטרנט או בכל פלטפורמה אחרת הם שעות קבלת קהל, השפות אותן הוא דובר ומועד הסמכתו. אלו פרטים שיכולים לסייע לקהל היעד ולעזור למי שמתלבט לפני בחירת עורך דין וקבלת ייעוץ משפטי.
הייחודיות של קידום אתרים לעורכי דין
רק אחרי שמבינים את כללי המפתח סביב פרסומות לעורכי דין ניתן להצביע גם על הייחודיות של קידום באתרי אינטרנט. לפי כללי האתיקה, הפרסום באינטרנט צריך להיות ללא ליווי של מלל קולי וניתן לעשות שימוש רק בתמונות ואיורים גרפיים שלא פוגעים בכבוד המקצועי. אפשר לפרסם תמונות של עורך הדין עצמו, אך אסור להראות תמונות של לקוחות המשרד או עובדים שלא מוסמכים כעורכי דין.
ניתן גם להוסיף לינקים כחלק מפעולות קידום אתרים לעורכי דין. את הלינקים אפשר לחבר לאתרים של עורכי דין או לאתרים מקצועיים משפטיים בלבד. מנגד, אסור לאף אתר של עורך דין לכלול פסי פרסומת מסוג באנרים ואסור לעורך דין לפרסם את עצמו באמצעים כאלה באתרים אחרים.
במידה ועורך הדין בוחר לשלב קידום אתרים לעורכי דין עם פרסום בעיתונות הכתובה או באמצעי תקשורת מסורתיים אחרים, עליו לשמור לתקופה של 3 שנים מיום הפסקת הפרסום כל עותק לרבות רישום מועדים ולהמציא את הפרטים ללשכה לפי דרישה.
מי מבצע קידום אתרים לעורכי דין?
מהאמור לעיל ניתן להבין מדוע רק חברות מסוימות עוסקות בתחום של קידום אתרים לעורכי דין. הקידום מבוצע בצורה שונה וייחודית והוא מחייב התייחסות לשורה ארוכה של כללים.
חברה מקצועית שמכירה את התחום צריכה ללוות את עורך הדין מרגע הקמת האתר ועד הקידום השוטף במנועי חיפוש, ברשתות חברתיות ועוד. רק באמצעות מעורבות של חברה מקצועית ניתן לערוך קידום אתרים לעורכי דין תוך עמידה בכללים, מבלי לסכן את הרישיון.