הדסטארט היא פלטפורמת מימון המונים שבאמצעותה ניתן לגייס משאבים מגולשים. אתר הדסטארט הוקם בשנת 2011 על ידי שלושה ישראלים, ונכון להיום גויסו בעזרתו מעל 65 מיליון שקלים במסגרת יותר מ-1,000 מיזמים. פעילות האתר מתחלקת לפעילות מסחרית מסורתית בה על כל תרומה מחויב המגייס לספק תמורה מסוימת, ולפעילות של תרומה קהילתית בה לא מחוב היוזם בתשורה.
עם זאת, מי שרוצה להפיק מקסימום תועלת מהפלטפורמה של הדסטארט נדרש לבצע קידום בצורה נכונה. מטרת הקידום היא להבליט את היוזמה הספציפית לעומת יוזמות אחרות וכך להגדיל את הסיכוי לעמוד ביעדי הגיוס. כמו כן, בעזרת קידום נכון ניתן להרחיב את קהל היעד של היוזמה ולקרוא לציבור לממן מיזמים בתחומים שונים כמו טכנולוגיה, חינוך, אמנות, חברה, מוזיקה ועוד.
מחפש הקמה וקידום קמפיין הדסטארט? פנה עכשיו וקבל הצעה אטרקטיבית!
טיפים לקידום נכון של יוזמה בהדסטארט
יש טיפים שבעזרתם ניתן לקדם בצורה אפקטיבית כל יוזמה שמפורסמת על גבי פלטפורמת המימון של הדסטארט. ראשית, מומלץ לדאוג שבתוך עמוד הקמפיין יהיה סרטון שמסביר על המיזם בקצרה. הופעת סרטון בעמוד מעלה את סיכויי הגיוס של המשאבים בעשרות אחוזים. הדגש צריך להיות על סרטון קצר וקולע באורך של פחות מ-3 דקות.
שנית, כדאי להקצות עד חודשיים בלבד למימון הקמפיין. קמפיין ארוך ימנע מגולשים להניע את עצמם לפעולה ועלול לעכב את גיוס המשאבים. מומלץ באותה הזדמנות גם להרכיב צוות גדול של אנשים כדי לקבל גישה לרשת רחבה של משקיעים פוטנציאליים. חשוב לעדכן את המשקיעים אחת לחמישה ימים מקסימום בקצב התקדמות הפרויקט, לשמור על שקיפות מלאה ולפנות קודם כל לחברים ולמשפחה על מנת לייצר עניין בסיסי סביב המיזם.
קידום מקצועי בהדסטארט
קיימת גם אפשרות של קידום בהדסטארט באמצעות פנייה לאנשי מקצוע. יש חברות שמציעות שירותי קידום בפלטפורמות מימון המונים שונות, בתמורה לאחוז מסוים מהמשאבים או לפי מחיר קבוע מראש.
הקידום המקצועי בהדסטארט מתאים למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום ולמי שלא כל כך ברור לו איך להגיע ליעד. הקידום המקצועי יכול להיות שווה את ההשקעה במידה והמיזם אכן משיג את המימון הנדרש.