Shopify היא פלטפורמת הקמת אתרי אינטרנט שמתאימה במיוחד לחנויות וירטואליות. העלויות של הקמת החנות נמוכות מכפי שרבים התרגלו, וכוללות עלות חודשית עבור אחזקת האתר ועלות עבור שירותי הסליקה בתוך האתר. בהתאם לסוג התבנית והחבילה ישנם שירותים שונים שאפשר להציע באתר כמו שימוש בכרטיסי מתנה ועוד.
היתרונות של חנויות Shopify
ישנם יתרונות רבים לפלטפורמת Shopify: היכולת לפתוח חנות וירטואלית תוך זמן קצר, עלויות הקמה נמוכות, אין כל מגבלה בתהליך המכירה, אפשר לעצב את החנות על פי הדרישה האישית ואין אפשרות לגולשים לכתוב ביקורת שלילית. כל אילו הופכים את הפלטפורמה למצוינת לכל מי שרוצה להתחיל עסק. השאלה שרבים שואלים היא כיצד להתנהל עם המערכת בשפה העברית.
אתגר השפה העברית
כמו מערכות רבות, גם Shopify נבנתה עבור קהל שקורא משמאל לימין. לכן במערכות השונות אין כל בעיה להקים אתרים בכל שפה, אך כאשר הסדר משתנה והקריאה היא מימין לשמאל, יש צורך לבצע תרגום ועברות תבניות. כלומר אפשר להשתמש בתבניות המוצעות, אך יש לבצע בהן שינויים כך שהאתר ייראה במיטבו עבור קוראי עברית ושפות נוספות שנכתבות מימין לשמאל.
תרגום ועברות תבניות
תרגום ועברות של תבניות משמעותו להפוך את התבנית הקיימת, שמיועדת להקמת אתר בשפה לועזית (או שהקריאה בה משמאל לימין) ולהתאימה לשפה העברית. אם ברצונכם להקים אתר מכירות לקהל הישראלי, חשוב שהעיצוב כולו יתאים למשתמש הישראלי. הקריאה מימין לשמאל משפיעה לא רק על דרך הקריאה אלא גם על הדרך בה אנו רואים את האלמנטים השונים במסך המחשב ומכאן שישנה חשיבות להתאמת האתר כולו לקהל המיועד.
חשיבות המקצועיות וההבנה בתחום
ישנם שני אלמנטים שאליהם יש להתייחס בתהליך התרגום והעברות: המקצועיות הטכנית והתפיסה של הגולשים. החברה שמבצעת את העברת התבנית חייבת לשלוט היטב באמצעים הטכנולוגיים, ולהפוך את התבנית כך שתהיה מושלמת בשפה העברית ושכל האלמנטים שמופיעים במקור יופיעו גם לאחר השינוי. אלמנט נוסף שהחברה חייבת לשלוט בו הוא הקהל וחשיבות הנגישות והאלמנטים השונים עבור מי שקורא מימין לשמאל. בבחירת חברה שתבצע את העברות יש לבדוק את הניסיון שלה ולבקש לראות תיק עבודות.