פיתוח במערכת או.אס קומרס
OScommerce היא אחת ממערכות הקוד הפתוח הותיקות בתחום המסחר המקוון. במשך תקופה היא היתה גם מהפופולריות שבהן אך בשנים האחרונות היא סופגת באופן עקבי פגיעה בנתח השוק לעומת מתחרותיה, בעיקר החדשות מהן. למה? התחזוקה והקסטומיזציה של המערכת נחשבת קשה מאוד בקרב אלה שאין להם ידע מספיק בפיתוח (המלעיזים מוסיפים ומתארים את הקוד כמיש-מש אחד גדול וכחוסר אלגנטיות קיצוני בבניית הקוד). הקושי הזה, שגרם לבעלי חנויות OScommerce להרבה כאבי ראש, נפתר באופן יחסי אצל המתחרות, מה שגרם לדעיכה מסויימת בפופולריות שלה. ואם היא נחלשת, למה בכל זאת לבנות איתה את החנות?
אחת התשובות המיידיות היא הותק. המתחרות העיקריות של OScommerce נמצאות בשוק מעט יותר מ-5 שנים, בעוד שהיא כבר קרובה לשנתה ה-15. משמעות הדבר היא קהילה יותר מגובשת, פוריה, משכילה ומחושלת. אך מעבר לכך, היתרונות של OScommerce נובעים בעיקר משום שהיא מתגברת על החסרונות של מתחרותיה.
ראשית, זמן ההקמה של החנות הוא מהיר, ואם כך גם זול מאוד. נכון שכל מה שמעבר להקמה מצריך את אותו כאב הראש, אבל זה רק בעבור מי שחושש לרדת לרזולוציות גבוהות של תכנות. עבור אלה שיודעים להסתדר עם זה, OScommerce מעניק יכולות בלתי מוגבלות של קסטומיזציה ושכלול החנות, הרבה מעבר למה שמתחרות במחיר מסדר-גודל דומה יכולות להציע, ולכן בסיכומו של דבר, בהשקעה מועטה יותר ניתן להשיג יותר.
שנית, הסקלביליות של OScommerce גבוהה פי כמה מזו של מתחרותיה, כאמור, מאותו סדר הגודל של המחיר, שמסוגלות להתמודד עם חנויות בסדר גודל קטן-בינוני. מה שהופך את המתחרות שכן מסוגלות להתמודד עם חנויות גדולות ליקרות יותר הן לרוב המורכבות והתחכום שלהן, מה שדורש מומחיות ורגישות יתירה של המפתחים, ומתבטא גם במחיר.
שלישית, ולא פחות חשוב. עם התחכום והשכלול של המערכות המתחרות, בא גם המחיר – הן צריכות תשתית שתוכל לשאת את כל אלה, ולרוב מפגינות ביצועים נמוכים ואיטיות שפוגמת בחווית הגלישה (וכתוצאה מכך גם הקניה).