מחפש ייעוץ שיווקי? פנה עכשיו וקבל הצעה אטרקטיבית!
שיווק נכון של עסק, מוצר או שירות יכול להגדיל משמעותית את היקף המכירות. הבעיה היא שלרוב בעלי העסקים אין את הידע הנדרש בשיווק, ולכן הם זקוקים לשירותיהם של אנשי מקצוע. אלו מומחים שעוקבים מקרוב אחר שינויים בענף השיווק ואף מסוגלים להביא לידי ביטוי את היתרונות שלו עבור קהל הלקוחות. מעבר לכך, ייעוץ שיווקי ממוקד יעדים ותוצאות חוסך זמן ומונע הוצאות מיותרות.
יש כמה סוגים של פתרונות שיווק שיכולים להתאים לעסקים ועצמאיים. ראשית, הייעוץ מתחיל בדרך כלל במיתוג ובידול עסקי. מטרת המיתוג היא לבדל את העסק מול המתחרים ולייצר עבורו קהל של לקוחות נאמנים. מיתוג ובידול עסקי משתלמים בטווח הקצר והארוך, כי לאחר תקופה מסוימת הם ממשיכים לפעול בהיבט השיווקי ללא צורך בשום מעורבות מצד המנהל או הבעלים.
שנית, לא ניתן להתעלם מהדור הבא של פתרונות השיווק והם חייבים להיות משולבים בתוך האסטרטגיה הקיימת. זו דרך מצוינת לנצל את היתרונות של הקמת אתרי אינטרנט, לשלב אסטרטגיה ותכנית שיווקית על גבי פלטפורמות של תקשורת חדשה ולמצוא את המסלול הכי מהיר לקידום אתרים במנועי חיפוש. במקביל, יש להקצות משאבים לטובת שיווק ברשתות חברתיות ולעשות מאמצים לפילוח מדויק של קהל היעד.
האם יש הבדל בין שירותי ייעוץ שיווקי?
המאפיינים של ייעוץ שיווקי משתנים בהתאם לסוג העסק. יש הבדלים גדולים בין ייעוץ שיווקי לחנויות וירטואליות עם לקוחות קיימים, לעומת ייעוץ שיווקי לסטארט אפ שעושה את צעדיו הראשונים. מטרת הייעוץ היא בין היתר לזהות את הצרכים הספציפיים של כל לקוח ולעזור לו להגדיר יעדים. רק באמצעות השילוב בין זיהוי צרכים והגדרת יעדים ניתן לעמוד בתכנית השיווק, ולהפוך את הרעיונות התיאורטיים למהלכים פרקטיים.
ההבדל בין שירותי ייעוץ שיווקי בא לידי ביטוי גם בתקציב הנדרש מבחינת הלקוח. ייעוץ שיווקי לחנויות וירטואליות מתומחר בדרך כלל לפי ביצועים בטווח הקצר, בעוד ייעוץ שיווקי לסטארט אפ למשל יחייב סבלנות ותקופת המתנה של מספר חודשים לפחות. הסיבה לכך היא שמנהלי חנות וירטואלית יכולים לבדוק בזמן האמת האם השיווק עובד ויש יותר לקוחות שמבצעים קניות ורכישות, לעומת בעלי סטארט אפ שממתינים לאקזיט, הנפקה או השקה של המוצר.
איך בוחרים שירותי ייעוץ שיווקי?
לקוחות ובעלי עסקים שמבינים את החשיבות של שירותי ייעוץ שיווקי צריכים להקצות זמן ומשאבים לבחירת חברה מקצועית. חברה כזו חייבת להציב את האינטרס של הלקוחות בראש סדר העדיפויות, ולהבין שהצלחת השיווק היא גם הצלחתה.
אפשר לבחור שירותי ייעוץ שיווקי על פי המלצות של חברים ואנשי מקצוע, לעקוב אחר פרסומים של קולגות ולא לשכוח להשתמש במידע שמופיע באתרי האינטרנט. כדאי לפגוש את נציגי החברה שמספקת שירותי ייעוץ לפחות פעם אחת ולהתרשם מהם ברמה האישית. כך ניתן להבטיח שיתוף פעולה פורה ולמנוע מצב של כשל בתקשורת בין הצדדים.
מבחינת שירותים משלימים, רצוי לתת עדיפות לחברה שמרכזת כמה שיותר פתרונות שיווק תחת קורת גג אחת. אפשר להתייעץ עם נציגי חברה כזו לפני הקמת עסק חדש, בבניית תכנית עסקית לפני גיוס שותפים או הון חיצוני ועוד. החברה שמספקת שירותי ייעוץ חייבת להתחבר לצרכים של הלקוח ולסייע לו לצמוח. כל חברה אחרת לא תצליח להניע את קהל היעד לפעולה ועלולה לגרום נזק בלתי הפיך למוניטין ולתדמית של הלקוחות.
בשורה התחתונה, אין תחליף לייעוץ שיווקי מקיף שמלווה את העסק מיומו הראשון. הייעוץ יכול לסייע לבעלי חנויות וירטואליות, מנהלי חברות סטארט אפ, עצמאיים ואפילו מוסדות ציבור.