עצמו את העיניים ותדמיינו את הדבר הבא – כולם רוצים לעבוד אצלכם, העובדים שלכם לא רוצים לעזוב לעולם, ואפילו מי שעוד לא מחפש עבודה בתחום מכיר אתכם.
המוניטין שלכם יוקרתי, והחברה שלכם היא המקום שכולם רוצים לעבוד בו. כולם בשוק יודעים, שהחברה שלכם מציעה אפשרויות קידום, יחס אישי, תגמול הולם, ואתגרים מקצועיים.
פקחו את העיניים. לא צריך לדמיין – זה בהחלט אפשרי, וקוראים לזה מיתוג מעסיק.
מיתוג מעסיק – למה זה נחוץ בכלל?
בעולם מלא בתחרות, הזדמנויות, ואפשרויות בחירה אינסופית, מיתוג מעסיק הוא מה שמייחד אותנו מהמתחרים, מאפשר לנו את הבידול, ונותן לנו יתרון תחרותי משמעותי.
כאשר אנו רוצים למשוך אלינו עובדים מצוינים שיישארו לאורך זמן, מיתוג המעסיק מסייע לנו להתבלט, ולבסס את המוניטין בשוק.
מיתוג מעסיק מוצלח ימשוך אלינו עובדים חרוצים, וישמר את המוטיבציה של העובדים הקיימים.
מיתוג מעסיק משפיע על העובדים הוותיקים
לאחר זמן מה במקום עבודה, השגרה עלולה לשחוק את העובדים, לפגוע במוטיבציה וכתוצאה מכך לפגוע בהישגים המקצועיים.
עם זאת, ברגע שהעובד מרגיש שהוא מוערך על עבודתו, בעל אפשרויות קידום, ומקבל פידבק חיובי, המוטיבציה עולה באופן ישיר.
מעבר ליחס שהעובד מקבל במקום העבודה, למוניטין של החברה יש השפעה ישירה על העובד. ברגע שהעובד מבין שהחברה בה הוא עובד היא מבוקשת, בעלת משרות נחשקות, ותנאים מעולים, הוא מגיע למסקנה שהוא בר מזל שזכה לעבוד בחברה.
נאמנות למקום העבודה
בזכות מיתוג מעסיק, גם כשיש קשיים במקום העבודה, העובד יודע שאנשים רבים היו מתחלפים איתו, וכך הוא מתמיד וממשיך לבצע את עבודתו נאמנה.
כשתחושת השייכות של העובד כל כך חזקה, והוא חש נאמנות כלפי מקום עבודתו, סביר להניח שגם אם יקבל הצעה מפתה יותר מבחינת שכר, הוא לא ימהר להחליף את עבודתו.
גיוס איכותי וממוקד של עובדים לחברה
כל חברה שמעוניינת לגייס עובדים חדשים שואפת לקבל לידיה כמות רבה של קורות חיים.
גיוס מוצלח לא נמדד לפי הכמות, אלא לפי איכות קורות החיים והרלוונטיות שלהם לדרישות החברה.
המטרה הסופית, היא למשוך אלינו עובדים איכותיים וחרוצים, בעלי הידע, התכונות וההשכלה הרלוונטיים. מיתוג מעסיק משפיע גם בהיבט הזה, משום שברגע שיצרנו תדמית של מקום עבודה נחשק ומבוקש, הדבר ימשוך את המועמדים הרלוונטים אלינו, בזכות השיווק שעשינו.
שכר העובדים
נקודה זו שנויה במחלוקת, ובכל זאת שווה להזכיר אותה. מיתוג מעסיק מאפשר לשלם לעובדים שכר נמוך יותר.
מה הכוונה?
בחברה בעלת מוניטין מרשים, עובדים רבים יהיו מוכנים לעבוד בה רק בשביל “השורה ברזומה”, או בשביל הידע המקצועי. כשהחברה נותנת לך כלים, השתלמויות, וידע מקצועי, עובדים רבים יהיו מוכנים לעבוד גם בשכר יותר נמוך, ממה שהיו מקבלים על אותה משרה בחברה אחרת.
הסיבה לכך היא שמקום העבודה היוקרתי, מאפשר הזדמנות לצבור מיומנויות להמשך הדרך.
חברות רבות חושבות שמדובר בתחרות בריאה בשוק העבודה, בעוד חברות אחרות ימחו על חוקי הפורמט שפוגעים בתנאיו של העובד הפשוט.
איך עושים מיתוג מעסיק?
הבנו את החשיבות הרבה של מיתוג מעסיק, אז בואו נדבר קצת על פרקטיקה. מוניטין לא נבנה בלילה, אבל בעזרת סבלנות רבה בהחלט ניתן לבנות אותו לאט ובטוח.
אין שום שיטה סודית – מיתוג מעסיק מתבצע בעזרת תוכן. בין אם מדובר בבלוגים, ראיונות, סרטונים, ותמונות.
בעידן דיגיטלי כמו שלנו, יצירת נוכחות במרחב הדיגיטלי היא בגדר חובה.
עלינו לשווק היטב תוכן שנבחר בקפידה, שיוכל לשוות לנו את התדמית שאנחנו רוצים, ולהציג אותנו באור יוקרתי ונחשק. למשל, מיתוג מעסיק יכול לבוא לידי ביטוי בדברים כמו התוצאות שעולות בגוגל כשמקישים את שם החברה.
דוגמה נוספת היא סרטון עם ריאיון של העובדים, שמספרים על החוויה שלהם בחברה, משלב הגיוס, ועד העבודה היומיומית.
גם עובדים לשעבר יכולים לספר על החוויה שלהם, ועל הכלים המקצועיים שרכשו בעבודה בחברה.
כמובן שיש לעשות זאת בצורה אלגנטית וטבעית, כדי לא ליצור רושם ניטרלי ולא “פושי” מדי.
בניית תוכנית מיתוג מעסיק
קיימים הרבה נותני שירותים בשוק שמציעים את שירות מיתוג מעסיק עבור חברות. מדובר באנשי מקצוע בעלי ניסיון, שיבנו יחד אתכם תכנית לבניית מיתוג מעסיק מותאמת אישית לחברה או לעסק שלכם.
תחילה, תבנו יחד אסטרטגיה שיווקית, ותגדירו מטרות ושלבים. הליווי המקצועי יכול לסייע לבנות את מיתוג המעסיק בצורה נכונה ויסודית יותר.
בזכות תכנית המחולקת לשלבים, תוכן מוכוון מטרה, שיווק נכון בערוצים הנכונים, נוכל ליצור את המיתוג הנכסף.
התוכנית מאפשרת לנו לחלק לשלבים את התהליך, להציב יעדים ומטרות, ולבדוק אחת לתקופה את ההתקדמות שלנו.
הגדרת יעדים מדידים – כדי לדעת איפה אנחנו עומדים
חשוב להגדיר בתחילת הדרך יעדים שניתן למדוד אותם.
“מוניטין יוקרתי” הוא לא יעד מדיד, והוא לא נתון חד משמעתי. לעומת זאת, מספר מגישי מועמדות רלוונטיים, ירידה במספר הפיטורין, צבירת ותק בחברה, המעורבות החברתית ברשתות, מידת שביעות הרצון של העובדים החברה – הם בהחלט מדידים.
בצעו בדיקה מספרית לפני תחילת תהליך המיתוג, וכך תוכלו לוודא שאתם מתקדמים בקצב הנכון. במידה ולא תהיו מרוצים מהמספרים, תמיד ניתן לחשוב על שינוי אסטרטגיה, ולדייק את התוכנית.
שיווק נכון הוא המפתח עבור מיתוג מעסיק
חכם סיני פעם אמר – “מיתוג מעסיק בלי שיווק נכון הוא כמו לכתוב להיט למגירה”.
מיתוג המעסיק שלנו מוכן, אבל כעת עלינו לשגר אותו החוצה בערוצים הנכונים. אין טעם לירות לכל הכיוונים, אלא ליצור שיווק מטורגט לסגמנט הרלוונטי. שיווק איכותי יתמקד בראש ובראשונה בזיהוי קהל היעד, והתאמת הפרסום אליו.
מיתוג מעסיק הוא עבודה של מחלקת ה-HR, ביחד עם מחלקת השיווק. בטרם תחילת תהליך המיתוג, יש לחלק את התפקידים ולהגדיר את המשימות של כל מחלקה ומחלקה.
העבודה ההרמונית בין שתי המחלקות, תבטיח שהמשימה תתבצע ביעילות ובמהירות. מחלקת השיווק תעבוד בהסתכלות “החוצה” – שיווק התוכן ברשתות החברתיות, פרסום למועמדים רלוונטיים פוטנציאליים, ובעוד מחלקת הHR תעבוד בהסתכלות “פנימה” – סקירה של מספר קורות החיים שמגיעים לחברה, ושביעות רצונם של העובדים הקיימים.
תוכן חדשני ומקורי שיבטיח לכם ייחודיות
מחלקת השיווק תהיה אחראית על יצירת האסטרטגיה למיתוג המעסיק. זה הזמן להיות מקוריים, יוצאי דופן, כדי להתבלט ברשתות החברתיות. במיוחד כאשר מדובר בחברות סטרט-אפ, שלא מפחדות לייצר תוכן בועט וחדשני.
זו הזדמנות להציג את ההישגים, “להשוויץ” בעובדים, לסקור את הידע המקצועי שניתן לרכוש במהלך העבודה בחברה, ולהראות שהחברה שלכם היא חלומו של כל עובד.
לצד ההתפארות בכישורים המקצועיים, וההזדמנויות העסקיות, ניתן להציג את התנאים הנוחים – ה”פסיליטיס”, המיקום היוקרתי, ערבי הגיבוש, המתנות והצ’ופרים, המטבחון המאובזר, וכן הלאה.
שתי ציפורים במכה
תוצר לוואי של מיתוג מעסיק, הוא ההזדמנות של שתי המחלקות לעבוד יחד. שיתוף הפעולה יוצר תחושת מטרה משותפת וגיבוש בקרב עובדי החברה, מה שמהווה יתרון נוסף – עבודת המחלקות בחברה כגוף אחד.
כל חברה צריכה מיתוג מעסיק, וכיום ניתן לעשות זאת בקלות בעזרת סבלנות, התמדה, וכמובן הכוונה מקצועית.
מי אנחנו?
קורל טכנולוגיות, בית תוכנה יצירתי המעניק שירותי פיתוח תוכנה, אפליקציות ומערכות ניהול ידע
מה אנחנו יכולים לעשות עבורך?
פיתוח תוכנה
פיתוח תוספים
פיתוח חנויות וירטואליות (מג’נטו, ווקומרס, פרסטה שופ, אופן כארט, סי אס כארט)
בניית אתרי אינטרנט מבוססי קוד פתוח (וורדפרס, ג’ומלה, דרופל, אומברקו)
תכנון ופיתוח מערכות ניהול למידה ( Moodle, Learndash)
תכנון ופיתוח אפליקציות
תכנון ופיתוח מערכות ניהול מידע
פיתוח ארכיונים
פיתוח והטמעת מערכות CRM
פיתוח והטמעת מערכות ERP
חלק משפות הפיתוח שאנחנו אוהבים (PHP, Laravel, Zend, Node, React, Vue, Angular, Ruby)