אנחנו חיים בעולם שבו לשיווק בדיגיטל וברשתות החברתיות בפרט יש פוטנציאל עצום לקחת כל עסק עשרה צעדים קדימה. כל חברה המעוניינת בנראות כלשהי ברשת מחזיקה לפחות באחד מהחשבונות הבאים: פייסבוק, אינסטגרם או טיקטוק. הכלי המשמעותי ביותר שיש לרשתות החברתיות להציע הוא הפוטנציאל להפוך את המוצר שלך לוויראלי. בשימוש נכון באותן רשתות ומיצוי הפיצ’רים שכל אחת מהן מציעה, העסק שלך יעורר את תשומת הלב שרצית.
אינסטגרם היא רשת הנשענת על ההיבט החזותי של כל משתמש פרטי או עסקי. לכן, עיצוב פילטרים לאינסטגרם הפך לחלק משמעותי מהשפה הגרפית של כל חברה המעוניינת בחשיפה וויראלית. קיימים היום שירותים מקצועיים המתמחים בפיתוח ועיצוב פילטרים אישיים לאינסטגרם. שירות כזה יתווך בצורה המיטבית ביותר את המותג שלך דרך פילטר אישי ומקורי שעוצב למידותיך.
פילטרים לאינסטגרם – יותר מאזניים של ארנב
פילטרים הפכו להיות פופולריים במיוחד – הם משעשעים, קל להשתמש בהם והם יוצרים שפה משותפת. כן כן, אותן אוזניים של ארנב ונצנוץ בעיניים, כוכבים מרצדים, שפם ארכאי ומשקפיים. עיצוב פילטרים לאינסטגרם יכול להיות שובב, מתחכם או טיפשי – אבל בידיים הנכונות הוא יכול להפוך לחלק מהמותג שלך ואף גדול ממנו ולהפוך לוויראלי. רק כדאי לזכור – לרשת זיכרון של פיל, לכן, כשניגשים ליצירת פילטר כדאי לדעת בדיוק איך זה עובד ולא ליפול לקלישאות שבסופו של דבר יזיקו או יחטאו למטרה.
מציאות רבודה בכף היד
נראה שהיום כל אחד יכול לעשות עיצוב פילטרים לאינסטגרם. תוכנה חדשה בשם SPARK AR מבית פייסבוק (שרכשה את אינסטגרם), מנגישה את הטכנולוגיה המרגשת של מציאות רבודה בכל בית.
כעת, מתאפשרת לך ההזדמנות לבחור ולעצב כל פרט שירכיב את הפילטר – אפקטים לתמונות סטטיות, הלבשה של הפילטר על פניך, סנכרון אפקטים עם תנועות ידיים – כל אלה נגישים לכולם.
ויחד עם זאת, כדאי לקחת בחשבון כי תוכנת SPARK AR איננה נגישה מבחינה טכנית לכולם. תפעול בסיסי שלה יביא לתוצאות בסיסיות, אך כדי לקחת אותה צעד אחד קדימה ולרתום את הטכנולוגיה הזו למערך השיווקי של העסק שלך – כדאי להיעזר באנשי מקצוע. הפיצ’רים רבים והדקויות הנדרשות כדי להעביר את המותג שלך בשלמותו, עם כל הערכים הוויזואליים הנדרשים – עלול להיות מורכב וחמקמק.
עיצוב פילטרים לאינסטגרם יכול לשרת את העסק שלך
כמו ה – V של נייקי או DC של דולצ’ה וגבאנה – לא מדובר בסתם אותיות, אלא אותיות וסמלים שטעונים בערכי המותג ומשדרים לקהל שלהם הישגיות במקרה של נייקי ויוקרה במקרה של DC.
הנה כמה נקודות שכדאי להתייחס אליהן, כשמעצבים פילטר לעסק:
מיקום הלוגו של העסק
ניקח את נייקי כדוגמה לחברה שעוסקת בביגוד ואביזרים לספורט. כולנו יודעים איפה לחפש אותו – על הכובע, נעל הספורט או רקום על החולצה. יש אזורים בגוף ואביזרים נלווים שאנחנו מצפים לראות אותו עליהם. לכן – כדאי לחשוב עם מה מזוהה הלוגו וכך למקם אותו גם בפילטר שיהיה מזוהה עם החברה שלך.
צבע
כל מותג מגיע עם פלטת צבעים המזוהה עמו ואין דבר יותר חשוב מלהיצמד אליה.
גם אם הצבע שלך עדיין לא מייצג באופן בינלאומי את המותג שלך והעסק מקומי – כדאי לקחת בחשבון שגם בארץ, הזיהוי חשוב. אם איקאה תשיק מחר פילטר אישי תהיו בטוחים שתזהו את הצהוב/כחול גם בלי שיהיה כתוב “איקאה”. כך תזהו גם את “קסטרו” או את סופר פארם.
שימוש בפיצ’ר הנכון
ניתן לצבוע את השמיים בקשת בענן במחי יד, להוסיף קישוטים לחולצה או להוציא עשן מהאף. כל תכונה משרתת באופן שונה את העסק שלך. מומלץ להגיע לשלב הזה מגובשים יותר ולהבין לעומק מה העסק שלך רוצה לשדר. אי אפשר להסתפק בפילטר שיהיה “יפה ומגניב”. הוא צריך לדבר את המותג שלך.
דוגמאות לפילטרים