כל עסק זקוק לפרסום בכדי להצליח. הצלחה פירושה להגדיל מכירות, לצבור לקוחות ולשמר לקוחות קיימים.
כל אלה מתבססים על פרסום טוב. הדבר תקף לכל עסק, קטן עד גדול.
כתיבה שיווקית היא חלק בלתי נפרד וחשוב מאוד בפרסום טוב. הכתיבה השיווקית היא סוכן המכירות של העסק,
ונכתבת בקשת רחבה של אפיקי פרסום – שלטי חוצות, מודעות, עלונים, אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות.
כתיבה שיווקית היא אמנות מורכבת וניתן לראות בה שני מרכיבים מרכזיים: האחד הוא קופירייטינג,
והשני הוא כתיבת תוכן. נסביר קצת על ההבדלים בין השניים.
הבדל ראשון: מטרה
קופירייטינג מטרתו לייצר פעולה מצד הלקוח. בד”כ פעולה שמסתיימת במכירה. כתיבת תוכן, לעומתה,
מטרתה מתן ערך מוסף לקורא הקשור למוצר.
בקופירייטינג אנחנו מוכרים מותג, רעיון או אידיאולוגיה הקשורים למוצר.
קופירייטינג מוצלח משלב בין המוצר ובין האידאולוגיה ליצירת מותג
(לדוגמא: מוצר איפור טבעי שמתהדר בכך שאינו עושה ניסויים בבעלי חיים).
כתיבת תוכן מטרתה לייצר ערך מוסף לקהל היעד, זאת אומרת, לתת ידע, להעשיר וגם לבדר.
החלק החשוב הוא שהתוכן מתכתב עם המוצר והכתיבה קולחת ומעניינת.
הבדל שני: תוכן
קופירייטינג מייצר רעיונות באמצעות מסר מדויק וקצר כגון סיסמאות, מודעות, באנרים,
דפי נחיתה ואמצעים נוספים. התוכן יהיה בדגש על הנעה לפעולה, הטקסט יהיה מכירתי ובדרך כלל קצר ותמציתי.
כתיבת תוכן, לעומת זאת, מקרבת את הקהל אל המוצר באמצעות יצירת עניין, שאינו מחייב בפעולה.
למשל, באמצעות מאמר או פוסט בבלוג, טיפים מקצועיים או ניוזלטר.
כתיבת תוכן טובה מייצרת אצל קהל היעד עניין דרך מתן ערך מוסף.
הבדל שלישי: תפקיד
הקופירייטר הוא איש מקצוע המתמחה בתחום הפרסום וביצירת מסרים שיווקיים, בדרך כלל קצרים,
קולעים ומניעים לפעולה. תפקיד הקופירייטר הוא להגדיל פניות של לקוחות ואת מכירות העסק.
לעומתו, כותב תוכן אינו חייב להיות איש מקצוע. מספיק שיהיה מוכשר, בעל שפה עשירה וכתיבה קולחת,
ובעל הבנה שיווקית בסיסית. תפקידו הוא להגדיל את קהל היעד ע”י תוכן מעניין ואטרקטיבי המתכתב עם המוצר.
הבדל רביעי: פלטפורמת פרסום
פלטפורמות הפרסום שונות בין הקופירייטר לכותב תוכן.
דוגמאות לפלטפורמות פרסום לקופירייטר:
- פייסבוק
- אינסטגרם
- דפי נחיתה
- באנרים
דוגמא לפלטפורמות פרסום לכותב תוכן:
- מאמרים
- בלוגים
- ניוזלטר.
מילה על המשותף בין השניים
שני התפקידים עוסקים בתוכן ומטרתם משותפת – להעיף את העסק שלכם כמה שיותר קדימה!
בנוסף, השילוב בין השניים הוא שמייצר מותג מוצלח.
בימינו שני התפקידים שזורים זה בזה ואף לעיתים מבצע אותם אותו אדם. חשוב להגיד כי,
כל קופירייטר הוא כותב תוכן אך לא כל כותב תוכן הוא קופירייטר
כותב תוכן הוא מונח כללי לשירות יצירת תוכן ללקוח. לעומתו, קופירייטר הוא איש מקצוע מעולם הפרסום
והוא מייצר תוכן שיווקי שמגדיל מכירות.
רגע לפני שבוחרים איש מקצוע כדאי לשאול את עצמנו מה המטרה.
האם המסר השיווקי שלכם צריך מתיחת פנים? האם האתר זקוק לריענון וכפתורי הנעה לפעולה?
האם חסרים לי פוסטים או מאמרים באתר? או אולי ברצונכם למתג את המוצר מחדש באופן מדויק וקולע?
ולסיום, כמה טיפים לקופירייטינג מוצלח –
השאירו את זה פשוט – אין צורך במילים גדולות ובשפה מסובכת. טקסט טוב הוא קולח, ברור ומזמין לקריאה.
הקוראים שלכם לא צריכים ידע אקדמי. שפה ברורה וכתיבה קלילה מקרבת את הלקוח וגורמת לו להתחבר למוצר.
הכל אישי – ומבוסס מערכת יחסים. הלקוח רוצה להרגיש הוא מכיר אתכם, שיש לו קשר אל המותג והמוצר.
אל תכתבו על מוצר, תכתבו על עצמכם. תנו פן אישי ומקרב לטקסט.
על תדברו “על” המוצר – אלא על היתרונות שהוא נותן, על פתרון בעיות או על ההנאה ממנו.
תנו לקורא להרגיש כי יש לו צורך במוצר שלכם.
קריאה לפעולה – תמיד תשאפו לייצר פעולה מידית אצל הלקוח.
ההנעה לפעולה יכולה להיות בסוף המאמר או בצדדים אך רצוי שתהיה מודגשת.
דוגמאות לקריאה לפעולה:
- המבצע לזמן מוגבל (עם תאריך יעד)
- מחיר משתלם
- תקופת ניסיון ללא התחייבות
- פגישת ייעוץ חינם
- ועוד…
מה אנחנו יכולים לעשות עבורך?
– עיצוב ופיתוח אתרי אינטרנט, חנויות וירטואליות ואפליקציות
– תיקון תקלות נקודתיות ורוחביות
– שיפור פנומנאלי של מהירות האתר
– התממשקות למערכות סילקה, חשבוניות ומערכות ניהול מלאי
– סריקת מוצרים מהרשת או מכל קטלוג והעלאתם לחנות
ההתחייבות שלנו
– שירות מהיר
– זמינים בטלפון, במייל ובמערכת ניהול הקריאות
– אנחנו מומחים במה שאנחנו עושים!
מי אנחנו?
קורל טכנולוגיות הוא בוטיק תוכנה המסייע לך להפוך את פיתוח הטכנולוגיה ממכשול ליתרון ממשי.
אנו מומחים בהגשמת רעיונות באמצעים טכנולוגיים.
הצוות שלנו יקשיב, ייעץ, יפתח ויעניק לך פתרון טכנולוגי שיתמוך וירומם כל חזון עסקי.
החברה יושבת במשרדיה בסביון מאז 2006.
הצוות שלנו –
דורון בסון
ולנטיין גרין
אלק שפיטלניק
שמעיה שפירו
אלמוג כהן