סיימתם שיחת טלפון או פגישה ראשונית עם משקיע פוטנציאלי. המשקיע ביקש שנשלח לו תקציר מנהלים בדואר האלקטרוני, על מנת לבחון אפשרות שישקיע בפרויקט שלנו. אל תמהרו להתרגש, שכן המשקיע צריך לקרוא היטב את תקציר המנהלים, ולבחון את העניין בקפידה לפני שישים את הונו על הפרויקט שלנו.
תקציר מנהלים הוא ההזדמנות (לעיתים היחידה) שלנו, להרשים את המשקיע, ולשכנע אותו למה כדאי לו להשקיע דווקא בפרויקט שלנו. זכרו שהמשקיע מתעניין במספר פרויקטים במקביל, ולא מספיק שהמשקיע יתחבר לרעיון של הפרויקט, הוא צריך לעוף עליו. או במילים אחרות – לא הייתם רוצים להיות הפרויקט השני שהוא הכי אהב.
מהו תקציר מנהלים?
תקציר מנהלים הוא מסמך בעל שני עמודים, המציג בתמציתיות את התוכנית העסקית שלנו. התקציר אמנם קצר מאוד, אבל אמור לכלול ולהקיף את כל העקרונות הנדרשים. עלינו לנסות לאזן בין הצורך לפרט כמה שיותר, לבין הדרישה לקצר כמה שיותר. לא היינו רוצים שהתקציר יהיה קצר וקולע, אבל יחסיר פרטים, ומנגד לא היינו רוצים תקציר ארוך ומייגע, שסביר להניח שהמשקיע לא יקרא. עלינו לזכור שתקציר המנהלים שלנו הוא לא היחיד על שולחנו של המשקיע. בגלל שיש לכם צ’אנס אחד לעשות את זה נכון, הנה המדריך לכתיבת הצעת מחיר מעולה.
תכנית עסקית
כאמור, תקציר מנהלים הוא תקציר של התוכנית העסקית שלנו. התוכנית העסקית שלנו מתייחסת לניהול השוטף של הפרויקט, מהפן האסטרטגי, כלכלי, טכנולוגי ושיווקי. אתם אולי שואלים את עצמכם, למה לא להגיש לידי המשקיע את התוכנית העסקית וזהו. הסיבה לכך, היא שאף משקיע לא יקרא תכנית בת 20 עמודים, אלא אם הוא כבר ממש בעניין. איך גורמים לו להיות ממש בעניין? על ידי תקציר מנהלים, שיהיה כתוב קצר וקולע, מושך את העין, מדויק, וחזק. תקציר המנהלים יותיר בו רושם חיובי. אם אתם שואלים את עצמכם איך עושים זאת, המשיכו לקרוא. רבים מקדישים זמן רב לליטוש התוכנית העסקית, כאשר הדבר הנכון יהיה להשקיע את אותם משאבים בכתיבת תקציר מנהלים. ההמלצה לעבודה נכונה ויעילה, היא לרכז תחילה את כל המידע והנתונים בתוכנית מנהלים, וממנה לגזור את תקציר המנהלים, ורק לאחר שהתקדמנו בתהליך עם המשקיע, נחזור ללטש את התוכנית העסקית על פי הדרישות.
מסמך שיווקי
עלינו לזכור, שלצד נתונים יבשים ועובדות בשטח, עלינו לכלול תוכן מכירתי ושיווקי. למשל, עלינו לצייין בתקציר המנהלים את היתרון השיווקי שלנו, להוכיח שהבעיה שאנו מספקים עבורה את הפיתרון היא אכן ממשית, שהפיתרון שלנו מדויק, ושהשוק באמת זקוק ומוכן למוצר או השירות שאותו אנו מציעים. עם זאת, לא מומלץ להיסחף עם השכנועים, ולשמור על המסמך ברוח ניטרלית, ולוודא שהוא משקף את המציאות כפי שהיא. מסמך שיווקי מדי, עלול לתת רושם “פושי”, ולהבריח את המשקיע.
מבחינה ויזואלית
עלינו לשים לב שעיצוב תקציר המנהלים משדר מראה נקי, יוקרתי, ומקצועי. על תקציר המנהלים להיות מסודר באופן ידידותי למשתמש, עם חלוקה מסודרת לנושאים ופסקאות. סדרו את הסעיפים בסדר הגיוני. שימו לב לדברים כמו שוליים, רווח בין השורות, ורווח בין פסקאות.
מילים שאסור לכם לכתוב
תחילה, מילות קישור מסורבלות שיאריכו את התקציר שלכם.
בנוסף, נמנע ממילים שמסמלות היסוס, כמו – “הצפי הוא..”, “אם הכול ילך כמתוכנן”, “ככל הנראה”. מילים אלו פוגעות בתוקף המסמך, ומציגות אותו כפחות אמין.
אילו סעיפים מופיעים בתקציר מנהלים
הבנו את חשיבותו של תקציר מנהלים ואת העקרונות העומדים מאחוריו. כעת נתייחס לתוכן הפרקטי שהוא מכיל, ואופן ההצגה שלהם.
סקירה כללית
נתחיל מלסקור את הפרויקט באופן כללי. יש להימנע מהקדמות מיותרות, זכרו שכל מילה שווה זהב, מפני שהאורך המקסימלי של תקציר מנהלים הוא עמוד וחצי עד שני עמודים. חבל לכתוב פסקאות על גבי פסקאות לפני שהגענו לעיקר. הרבה פעמים המשקיע ידלג על פסקאות הקדמה, אז כדאי לוותר עליהן מלכתחילה.
בנוסף, כדאי להימנע מרקע והיסטוריה. לפני שאתם כותבים את הרקע לפרויקט, שאלו את עצמכם האם המשקיע כבר מודע לזה. לכתוב דברים שהמשקיע כבר יודע נותן תחושה של זלזול, ובזבוז זמן. למשל – “בעידן המודרני, אנשים רבים מעדיפים לבצע קניות מהאינטרנט במקום לצאת מהבית.” אמירה זו ברורה מאליה לכל מי שבא מהתחום, ותופסת לכם נפח מהתקציר שבא על חשבון מידע ערכי. בסעיף זה נתן תיאור תמציתי של הפרויקט או הרעיון העסקי, כולל התועלת שתניב.
הבעיה
סעיף חשוב ביותר, בו נתמקד בבעיה ובצורך, לפני שאנו מגיעים לדבר בכלל על הפיתרון. על ידי הבנה של הבעיה וחומרתה, נוכל למכור את הפיתרון בקלות. המשקיע יבין שיש בעיה בשוק, ובידינו מצוי הפיתרון. הבעיה מציגה את הצורך בשוק עבור השירות שלנו, ומבטיחה היענות גבוהה.
הפיתרון
כיצד השירות, או המוצר שלנו יפתרו את הבעיה שהצגנו בסעיף לפני כן. בגלל שהפיתרון שלנו יפתור את הבעיה בצורה מדויקת, הוא ינחל הצלחה. ברגע שניתן מענה לצורך בשוק, נוכל להצליח לשווק את המוצר שלנו בצורה נרחבת.
פירוט של הפיתרון
זה המקום לפרט מעט על הדרכים פרקטיות של הפיתרון. סעיף זה משתנה מפרויקט לפרויקט, ויהיה תת כותרת של הפיתרון. זה המקום להרחיב את התהליך ודרכי הפעולה המעשיות.
קהל היעד
בסעיף זה נתמקד בזהותו הדמוגרפית של קהל היעד שלנו. מיהו קהל היעד, מה הגיל הממוצע שלו, מהו האיזור הגיאוגרפי בו מתגורר, ומהי הנישה דרכה נוכל לגשת אליו. כשנדע מהו קהל היעד, נוכל לשווק את הפרויקט בצורה יותר מדויקת. הדבר יעזור למשקיע להבין עבור מי הפרויקט מיועד בראש ובראשונה.
התחרות
בסעיף זה נתמקד במתחרים שלנו, בין אם הישירים או העקיפים. נשתדל לתת סקירה מהירה של השוק, כדי שהמשקיע ידע היכן אנו עומדים ביחס אליהם. נתייחס למי שנותן שירות דומה לשלנו, בדגש על ההבדלים בינינו, והערך המוסף שלנו.
המודל העסקי והפיננסי
בסעיף זה נתייחס לפן הכלכלי של הפרויקט. נענה על שאלות כמו מהיכן יגיע המימון, עם מי נשתף פעולה, וכל מידע שייתן למשקיע מושג על מקורות ההכנסה ההתחלתיים.
תכנית פיננסית
זה עלול להישמע כמו הסעיף הקודם, אך סעיף זה מתייחס לצפי ההכנסה ברגע שהפרויקט יהיה באוויר. המשקיע מתעניין בסופו של דבר בתמורה לכספו, ורוצה לדעת מתי יחזיר את ההשקעה, מתי יתחיל להרוויח, וכמה.
השקעה מבוקשת
החלק הפחות נעים, בו אנו מסבירים למשקיע כמה כסף אנו צריכים, כיצד נשתמש בו, ומה הסטטוס שלנו כרגע בתהליך. במידה ויהיו משקיעים נוספים כדאי לציין זאת, ולהוסיף גם את המועד בו אתם מבקשים את הכסף.
הצוות
זה השלב בו אנו מפרטים כיצד הצוות שלנו מתמודד עם אתגרים, עובד באופן מקצועי, אמינים. כדאי להוסיף שהצוות עצמאי מאוד מצד אחד, אך יכול לקבל מרות מן הצד השני. הציגו את האנשים שעומדים מאחורי הפרויקט, ומה הן היכולות שלהם.
לסיום סיומת
אל תשכחו לציין פרטי קשר ברורים, שתהיו זמינים בהם, ובנוסף הוסיפו סעיף המבטיח את ביטחון המידע. הדגישו כי המידע המפורט הוא חסוי, וכל הפצה או העתקה שלו היא אסורה בהחלט.
מה אנחנו יכולים לעשות עבורך?
– עיצוב ופיתוח אתרי אינטרנט, תוכנה בהתאמה אשית, חנויות וירטואליות ואפליקציות
– תיקון תקלות נקודתיות ורוחביות
– שיפור פנומנאלי של מהירות האתר
– התממשקות למערכות סילקה, חשבוניות ומערכות ניהול מלאי
– סריקת מוצרים מהרשת או מכל קטלוג והעלאתם לחנות
ההתחייבות שלנו
– שירות מהיר
– זמינים בטלפון, במייל ובמערכת ניהול הקריאות
– אנחנו מומחים במה שאנחנו עושים!
מי אנחנו?
קורל טכנולוגיות הוא בוטיק תוכנה המסייע לך להפוך את פיתוח הטכנולוגיה ממכשול ליתרון ממשי.
אנו מומחים בהגשמת רעיונות באמצעים טכנולוגיים.
הצוות שלנו יקשיב, ייעץ, יפתח ויעניק לך פתרון טכנולוגי שיתמוך וירומם כל חזון עסקי.
החברה יושבת במשרדיה בסביון מאז 2006.
הצוות שלנו –
דורון בסון
ולנטיין גרין
אלק שפיטלניק
שמעיה שפירו
אלמוג כהן