אחד הדברים שמאפיינים את העת הנוכחית היא המהירות האדירה שבה טכנולוגיות שרק אתמול נחשבו לחוד החנית הופכות למיושנות כהרף עין.
אנחנו מכירים את זה מהחוויה הפרטית שלנו כאנשים וצרכנים שחיים ופועלים במאה ה-21.
רק לפני עשור וחצי עוד היינו מתחברים לאינטרנט דרך תשתית קווית טלפונית שבמקור נועדה לשמש מכונות פקס ואפשרות של וידיאו באמצעות האינטרנט היתה בגדר מדע בדיוני.
התהליך המואץ של התקדמות טכנולוגית, לא פסח על סביבת העבודה והכלים שעומדים לרשות המשרד המודרני מאפשרים היום אופטימיזציה של ניהול קשרי לקוחות (CRM),
מעקב אלקטרוני אחר מלאים וקבלת משוב בזמן אמת ועוד הרבה פתרונות חומרה ותוכנה שיכולים להצעיד את הארגון או העסק קדימה.
החכמה היא להיות כל הזמן עם האצבע (הטכנולוגית) על הדופק והמפתח להצלחה קשור ביכולת להטמיע באופן אופטימלי את מערכות המידע החדשות.
דרוש פרויקטור לביצוע הטמעת מערכות
חשוב להבין שכאשר מדברים על הטמעת של מערכות מידע, לא מתכוונים לאקט של רכישת פלטפורמה הוא שדרוג תוכנה כזו או אחרת. הרעיון בהטמעה אינו רק באימוץ הטכנולוגיה, אלא באימוץ מדויק ומתוכנן של הטכנולוגיה באופן שמבצע אינטגרציה בין המערכות השונות ושבאמת ישרת את הארגון וזו כבר משימה פחות טריוויאלית.
לכן, כאשר עושים הטמעה של מערכות מידע חשוב מאוד שמי שיוביל את המהלך יהיה מקצוען שחיי את הנושא. מקצוען מהסוג הזה חייב להיות בעל רקע טכנולוגי והכרה טובה של כל אספקט בתוכנות וחומרות, אך לא פחות מזה הוא צריך להיות גם מישהו שיודע להדריך ולהסביר – לכתוב מדריכים מפורטים, לערוך הדרכות לעובדים ולעקוב שהתהליך מתקדם.
כמעט תמיד יהיו חבלי לידה והתאמות שצריך לבצע ולכן לא מומלץ להתפשר על איכות הפרויקטור.
גם אחרי שהפרויקט מסתיים חשוב שמטמיע מערכות יהיה נגיש וזמין לטובת התמיכה השוטפת.
מפתח בביצוע כל רפורמה ארגונית
הטמעת מערכות מידע וביצוע אינטגרציה ביניהן, היא היום תנאי לכמעט כל רפורמה בארגון.
מערכות ממוחשבות נוגעות כמעט לכל אספקט בארגון שדורש שיפור.
למשל, אי אפשר לערוך רפורמה בניהול קשרי לקוחות ללא הטמעה של מערכת CRM מתקדמת ואי אפשר לייעל את ניהול המלאי או ההון האנושי בארגון ללא תמיכה של מערכות ממוחשבות. בעשורים האחרונים ראינו הרבה חברות וארגונים עוברות רפורמה ארגונית כזו.
קחו, כדוגמה, את הרפורמה בענף הבנקאות שרובו ככולו התקדם למוד של ‘בנקאות דיגיטלית’.
הטמעה של מערכות מידע מאפשרת לארגונים לעבור תהליך של אוטומציה; לשפר את תהליך זרימת המידע; ואפשרות לביצוע מספר גבוה של פעולות באופן סימולטני.
הטמעה של מערכות מידע, כל היתרונות:
- איסוף מידע באופן אוטומטי ואפשרות לאחזר מידע רלוונטי במהירות
- ייעול ושיפור מערך השירות
- למידה ארגונית מהירה ויעילה
- הקניית סטנדרט ארגוני
- מיטוב הקשר עם הספקים והלקוחות
- זיהוי מגמות עתידיות בשלב מוקדם
- מניעת אבדן מידע
אילו מערכות מידע אנחנו מטמיעים?
מערכות ERP
מעכות CRM
מערכות GIS
מערכות PIM
מערכות ITSM
אנחנו גם מתכננים מערכות מידע בהתאמה אישית לכל ורטיקל