מהו PRD (Product Requirements Document)?
בנייה והגדרה של אסטרטגיה הינם שלבים קריטיים בזמן אפיון מוצר כלשהו, במיוחד כשמדובר בטכנולוגיות מתקדמות ובמוצרים טכנולוגיים.
יזמים וסטרטאפים שמבקשים לפתח ולייצר מוצר כלשהו חייבים לעשות שימוש בכלים שיאפשרו להם לעשות סדר בבלאגן ולהגדיר את הפונקציונאליות הבסיסית
של המוצר ותהליך הפיתוח על גורמיו המרכזיים.
אחד הכלים המשמעותיים ביותר לניהול פיתוח מוצר הוא באמצעות כתיבת מסמך ויזואלי שיאפיין את המרכיבים שיובילו להצלחת המוצר, מסמך PRD.
מסמך PRD
מסמך אפיון מוצר (PRD) הוא מסמך ויזואלי המכיל ומתאר את כל הדרישות הבסיסיות לפיתוח למוצר מסוים.
הוא כתוב בכדי לאפשר לאנשים להבין את מטרת המוצר.
עם זאת, בדרך כלל PRD צריך להימנע מקדימה או הגדרה כיצד המוצר יעשה זאת על מנת לאפשר מאוחר יותר
למעצבי ממשקים ומהנדסים להשתמש במומחיותם כדי לספק את המענה האופטימאלי לדרישות.
מסמכי PRD נכתבים לרוב עבור מוצרי תוכנה, אך ניתן להשתמש בהם לאפיון של כל סוג מוצר וגם ושירות.
לאחר מכן יש לנתח את הדרישות מנקודת מבט טכנית יותר, במסך המכונה “מסמך דרישות טכניות”.
מסמך PRD הוא מסמך ויזואלי המנגיש למנהל את תהליך אפיון המוצר בעזרת טבלאות, גרפים ועוד.
כלי משמעותי בעבור מנהלים ויזמים
מנהלים ויזמים שרוצים לבצע אפיון מוצר איכותי ומקצועי עושים שימוש רב במסמך PRD לאפיין את המוצרים שלהם ולקבל תמונה ברורה יותר של כל התהליך בדרך לפיתוח המוצר.
בנוסף למסמך PRD, מנהלים יכולים לעשות שימוש בכלי נוסף במסמך (MRD (market requirement document שהוא מסמך שמטרתו לאפיין את דרישות השוק.
השוני בין השניים הוא שמסמך MRD מתאר את השוק עצמו, את הצרכים או את ההזדמנויות של השוק, בניגוד למסמך PRD שמאפיין את ההזדמנויות והצרכים של המוצר.
המסמך עוזר למנהלים להבין טוב יותר הדרושים לפיתוח המוצר ולשים דגש על נקודות חשובות כמו מטרות, תקציב, כוח אדם, היישום,
לוחות זמנים, דרישות טכניות ותוצאות, על מנת שהמנהלים יכירו את דרישות הפיתוח השונות ולפעול לחסימת תקלות
וכל בעיה אחרת שיכולה להרים את ראשה במהלך הפיתוח.
מסמך PRD איכותי חייב לכלול מספר שלבים הוא מרכיבים:
– מטרות : מטרת המוצר הצורך עליו הוא עונה.
– רכיבי מפתח : רכיבים מרכזיים במוצר.
-User Flow: חווית המשתמש של הלקוחות במוצר.
– פרטים אודות כל צעד ב User Flow : אבחון וניתוח חווית המשתמש.
– אנליטיקה : דיון על כל הרכיבים הנ”ל ומציאת הסברים מדעיים.
– פיצ’רים עתידיים : תוספות ותכונות עתידיות של המוצר, חשוב במיוחד במקרה של פיתוח תוכנה ושאר מוצרים טכנולוגיים.
כל אלו על מנת להבטיח שתהליך הפיתוח לא יפסח על שום פרט ומרכיב ויספק לנו את היכולת לחזות ולהתאים את פיתוח המוצר.
מחפש מאפיין מוצר מומחה לכתיבת PRD? פנה עכשיו וקבל הצעה אטרקטיבית