לאחר שלב פיתוח האפליקציה מגיע הרגע שצריך להעלות אותה לגוגל פליי (Google Play) ולהפוך אותה לזמינה לקהל הרחב.
גוגל פליי סטור היא פלטפורמת הפצת האפליקציות הגדולה ביותר עבור מכשירי אנדרואיד, עם למעלה מ-2.8 מיליון אפליקציות הזמינות להורדה.
איך מעלים אפליקציות לגוגל פליי (Google Play)?
צריך לוודא שהאפליקציה עומדת בתקנים של גוגל
לפני שנעלה את האפליקציה לגוגל פליי, יש לוודא שהיא עומדת בדרישות האיכות של Google.
ל-Google יש מדיניות מוגדרת שהאפליקציה חייבת לעמוד בה כדי לקבל אישור להפצה בגוגל פללי.
הדרישות העיקריות של גוגל להפצה אפליקציות בגוגל פליי
האפליקציה צריכה להיות נקיה מתוכן זדוני או מזיק
לאפליקציה בשום אופן אסור להפר זכויות קניין רוחני
לאפליקציה אסור בשום אופן לעסוק בתוכן מטעה, כגון פישינג או התחזות.
מומלץ לעיין במדיניות המלאה של גוגל באתר Google Play Console.
הכנת האפליקציה להעלאה לגוגל פליי
לפני הליך פרסום אפליקציה בגוגל פליי, יש צורך להכין אותה.
שלבי הכנה האפליקציה להעלאה לגוגל פלי כוללים:
- בדיקת האפליקציה ביסודיות כדי לוודא שהיא יציבה וללא באגים.
- אופטימיזציה של האפליקציה לגדלי מסך ורזולוציות שונות.
- הוספת תרגומים לשפות שונות אם האפליקציה תהיה זמינה במספר מדינות.
- הגדרת אפשרויות הרישוי והתשלום הנחוצות אם האפליקציה היא אפליקציה בתשלום
או מציעה רכישות בתוך האפליקציה.
חשוב לבדוק היטב את האפליקציה לפני שליחתה לבדיקה של גוגל, מכיוון שכל בעיה או באג עלולים לגרום לדחיית האפליקציה
ואז מתחיל תהליך ארוך של הסברים ופינגפונג של מיילים מיותר.
יצירת חשבון מפתח בגוגל פליי
כדי לפרסם אפליקציה בחנות של גוגל, עליך ליצור חשבון Google Play Console.
ה-Play Console הוא הפורטל שבו תוכל לנהל את כל ההיבטים של הפצת האפליקציה,
מהעלאת גרסאות חדשות ועד מעקב אחר ביצועי האפליקציה ואופטימיזציה.
תצטרך לספק מידע בסיסי כדי ליצור את החשבון שלך, כגון שם מלא, כתובת ופרטי כרטיס אשראי לתשלום.
העלאת אפליקציה לגוגל פליי
לאחר שיצרת את חשבון Play Console, תוכל להעלות את האפליקציה לחנות של גוגל פליי.
תצטרך להעלות את קובץ ה-APK של האפליקציה, שהוא הקובץ שמשתמשים יורידו ויתקינו במכשירים שלהם.
קובץ ה-APK צריך להיות חתום עם מפתח ציבורי (private key) שאתה יוצר, מה שמבטיח שהאפליקציה אותנטית.
שליחת האפליקציה לבדיקה
לאחר העלאת האפליקציה, תצטרך לשלוח אותה לבדיקה של גוגל.
תהליך הבדיקה עשוי להימשך מספר ימים, ובמהלכם צוות גוגל יבדוק את האפליקציה כדי לוודא
שהיא עומדת בדרישות ובתקנות האיכות שלה.
אם האפליקציה שלך תאושר, היא תפורסם בגוגל פליי ותהיה זמינה להורדה.
במידה וגוגל דחתה את האפליקציה, היא תספק לך סיבה לדחייה, ותצטרך לבצע את השינויים הדרושים
לפני שליחת האפליקציה מחדש.
כמה זמן לוקח לגוגל לאשר אפליקציה בגוגל פליי?
הזמן שלוקח לגוגל לאשר אפליקציה ב-Google Play עשוי להשתנות.
בדרך כלל לוקח לגוגל בין כמה שעות למספר ימים לבדוק ולאשר את האפליקציה.
עם זאת, הזמן יכול להשתנות בגלל כמה סיבות, וזה עשוי להימשך זמן רב יותר בהתאם לגורמים שונים,
כמו מורכבות האפליקציה, נפח ההגשות באותו היום והאם האפליקציה עומדת בהנחיות של גוגל.
כדי לעזור להאיץ את תהליך הבדיקה, חשוב לבדוק היטב את האפליקציה לפני הגשתה ולוודא שהיא
עומדת בכל הדרישות של גוגל.
ניתן לבדוק את סטטוס הגשת האפליקציה ב-Google Play Console, שיספק עדכונים על תהליך הבדיקה
ועל כשלי העלאה במידה ויהיו
מומלץ להתאזר בסבלנות ולהתכונן לתהליך בדיקה שעלול להיות ארוך, אבל עם תכנון קפדני ותשומת לב לפרטים,
ניתן יהיה להגדיל את הסיכויים לאישור מוצלח של אפליקציה בגוגל פליי.
סיבות לדחיית אפליקציה מגוגל פליי
לחנות Google Play יש מדיניות ברורה שמפתחים צריכים לציית לה כדי שיאשרו את האפליקציה להפצה.
הנה כמה מהסיבות הנפוצות ביותר לכך שאפליקציות נדחות מחנות Google Play:
הפרות המדיניות של גוגל – לגוגל יש מדיניות קפדנית שמפתחים צריכים לפעול לפיה כדי לפרסם אפליקציה בגוגל פליי.
הפרות יכולות לכלול הטעיית משתמשים, הפרת זכויות קניין רוחני והפצת תוכן בלתי הולם כגון אלימות או פורנוגרפיה.
תוכן זדוני או מזיק – גוגל מתייחסת ברצינות לאבטחת המשתמשים שלה, כך שאם אפליקציה מכילה תוכן זדוני או מזיק
כגון תוכנות זדוניות או וירוסים, היא תידחה מגוגל פליי.
מידע לא מדויק או חלקי – גוגל דורשת מהמפתחים לספק מידע מדויק ומלא על האפליקציה שלהם, כולל תיאור ברור ותמציתי,
צילומי מסך ופרטים רלוונטיים אחרים.
אם חלק מהמידע הזה חסר או לא שלם, זה עלול להוביל לדחייה.
חווית משתמש גרועה – גוגל מצפה מאפליקציות לספק חווית משתמש טובה, כלומר אפליקציות שיש להן ממשק מבלבל,
לא נוח לשימוש או שאינן מספקות ערך כלשהו למשתמשים עשויות להידחות.
בעיות טכניות – בעיות טכניות כגון בעיות תאימות למכשירים שונים, גרפיקה באיכות נמוכה וזמני טעינה גבוהים מהרגיל,
עלולים להוביל לדחיית אפליקציה.
חשוב לבצע אופטימיזציה של האפליקציה לגדלי מסך ורזולוציות שונות ולהבטיח שהיא תפעל בצורה חלקה בכל המכשירים.
חוסר מקוריות – גוגל עשויה לדחות אפליקציה אם היא חסרה מקוריות או שנראה שהיא עותק של אפליקציה קיימת.
חשוב לוודא שהאפליקציה מספקת ערך ייחודי למשתמש ואינה רק עותק של אפליקציה קיימת (למרות שהרבה רפליקות קיימות בגוגל פליי).
רכישות מתוך האפליקציה – אם האפליקציה שלך מציעה רכישות מתוך האפליקציה, עליה לעמוד בהנחיות המיועדות לכך.
אם אתם מאפשרים רכישה מתוך האפליקציה, ודאו שהתשלום נעשה באופן ברור ושהמשלם יודע שהוא משלם ועל מה הוא משלם.
מחפש העלאת אפליקציה לגוגל פליי? פנה עכשיו!