מהו קובוט?
רובוטים שיתופיים, או קובוטים, מחוללים מהפכה בדרך שבה אנו עובדים.
קובוט הוא סוג של רובוט תעשייתי שנועד לעבוד בבטחה לצד בני אדם.
קובוטים מתוכנתים לבצע משימות שחוזרות על עצמן, מסוכנות או דורשות דיוק,
מה שמשחרר עובדים אנושיים להתמקד במשימות מורכבות יותר.
בפוסט זה, נחקור את ההיסטוריה של הקובוטים, איך הם עובדים והשפעתם על עתיד התעשיה.
ההיסטוריה של הקובוטים
הקובוט הראשון פותח על ידי ג’נרל מוטורס בשנות ה-90.
הרובוט נקרא ה-Programmable Universal Manipulation Arm, או PUMA,
והוא תוכנן לעבוד לצד עובדים אנושיים בפס ייצור.
ל-PUMA היו חיישנים שיכלו לזהות מתי עובד אנושי נמצא בקרבת מקום והיו מאטים או עוצרים כדי למנוע תאונות.
בשנים הבאות, חברות אחרות פיתחו קובוטים משלהן, אך הם היו יקרים וקשים לתכנות.
רק בשנות ה-2010 החלו הקובוטים לצבור אחיזה בתעשייה, הודות להתקדמות הטכנולוגיה
ופיתוח תוכנות ידידותיות למשתמש.
כיום, קובוטים משמשים במגוון רחב של תעשיות, מייצור ולוגיסטיקה ועד שירותי בריאות וביטחון.
איך קובוטים עובדים?
קובוטים נועדו לעבוד לצד עובדים אנושיים, ולכן הם מצוידים בחיישנים ובתכונות בטיחות למניעת תאונות.
הם גם מתוכנתים לבצע משימות שחוזרות על עצמן או מסוכנות, כגון ריתוך, צביעה או הרמת חפצים כבדים.
קובוטים נשלטים על ידי מערכת תוכנה המאפשרת להם ללמוד מסביבתם ולהסתגל לשינויים בסביבתם.
ניתן לתכנת אותם לביצוע מגוון רחב של משימות, החל מפעולות בחירה פשוטות ועד למשימות מורכבות יותר הדורשות דיוק ומיומנויות.
פיתוח קובוטים
פיתוח קובוט הוא תהליך של יצירת הוראות לקובוט, לביצוע משימה ספציפית.
תכנות זה יכול להיעשות בשיטות שונות, כולל Teach Pendant, תכנות גרפי ותכנות ממשק מחשב.
Teach Pendant
Teach Pendant היא שיטת תכנות הכוללת הזזה פיזית של הקובוט בתנועות המשימה.
המתכנת משתמש ב-Teach pendant, מכשיר כף יד המאפשר להם לשלוט בתנועות הקובוט,
כדי “ללמד” את הקובוט את רצף התנועות הנדרשות לביצוע המשימה.
תכנות גרפי
תכנות גרפי היא שיטת תכנות המשתמשת באייקונים של גרור דרג אנד דרופ כדי ליצור תוכנית עבודה.
המתכנת בוחר את הסמלים המתאימים לייצג את התנועות והפעולות של הקובוט, ולאחר מכן מסדר אותם ברצף הרצוי.
תכנות מבוסס ממשק מחשב
תכנות קובוט באמצעות ממשק מחשב היא שיטת תכנות המאפשרת למתכנתים לכתוב קוד שה-cobot יכול לבצע.