SEO, או באנגלית Search engine optimize, הוא מושג שמתאר קידום אתרים אורגני במנועי חיפוש. במסגרת תהליכי seo ניתן לשפר את התנועה הנכנסת לאתר אינטרנט מתוך חיפושים במנועי חיפוש שונים. התוצאות seo נמדדות בעיקר באמצעות הופעה בדף התוצאות של מנועי החיפוש. Seo ברמה גבוהה עשוי לשפר את מיקומי האתר בתוצאות החיפוש הטבעיות בגוגל, בבינג ובמנועי חיפוש אחרים.
רוב מאמצי ה- seo מתמקדים במנוע החיפוש של גוגל. זהו מנוע החיפוש המרכזי בעולם ושער הכניסה הראשי לאינטרנט. קידום בגוגל משמעותו כמות מבקרים גדולה יותר באתרי האינטרנט. בנוסף, קידום אורגני מסוג seo מיועד לכל סוגי האתרים. הוא מתאים לאתרי תוכן, לפורטלים, לאתרי מסחר מקוון, לחנויות וירטואליות, לרשתות חברתיות ועוד.
קידום אורגני מול קידום ממומן
כדי להבין מהו זה seo צריך להיכנס לעובי הקורה ולהכיר את אפשרויות הקידום הקיימות בגוגל. באופן עקרוני, יש שתי אפשרויות לבצע קידום לאתר אינטרנט בגוגל. האפשרות הראשונה היא של קידום אתרים אורגני, והאפשרות השנייה היא של קידום אתרים ממומן.
דף תוצאות החיפוש של גוגל מכיל בהתאמה שני סוגי תוצאות: תוצאות ממומנות ותוצאות טבעיות. התוצאות הממומנות הן למעשה פרסומות, שאותן ניתן לרכוש במסגרת הליך של מכרז. בעל האתר שמשלם את הסכום הגבוה ביותר עבור ביטוי מסוים יקבל את המודעה הממומנת בתוצאות החיפוש של הביטוי. בנוסף, התוצאות הממומנות מופיעות בראש רשימת תוצאות החיפוש אבל בצבע ורקע מעט שונים.
בעלי אתרי אינטרנט שרוצים להופיע בתוצאות הממומנות של גוגל צריכים להקים קמפיין בכלי שנקרא Adwords. זו רשת הפרסום של גוגל ודרכה מנהלים את כל הנושא של קידום ממומן. הפרסום הוא במודל של Pay Per Click ולכן המפרסם משלם רק אם מישהו לוחץ על המודעה.
לעומת זאת, בקידום אורגני גוגל מציג בראש הרשימה את הדפים הטובים והרלוונטיים ביותר לתוצאות החיפוש. הוא מחליט איזה אתרים עונים על הקריטריונים האלה באמצעות הפעלת אלגוריתם משוכלל. התפקיד של האלגוריתם הוא לסקור ביסודיות את כל אתרי האינטרנט הקיימים ולהכניס אותם לתוך אינדקס מסוים. לאחר מכן יודע מנוע החיפוש של גוגל לשלוף מתוך האינדקס באופן אוטומטי את אתרי האינטרנט שמדורגים גבוה, ולהציג אותם במקום גבוה גם בתוצאות החיפוש של ביטויים מסוימים.
שירותי קידום seo
בעלי אתרי אינטרנט שואפים מטבע הדברים לראות את האתר שלהם במקום הגבוה ביותר ברשימת תוצאות החיפוש של גוגל. הם יכולים לעשות זאת באמצעות קידום ממומן או קידום אורגני. כמו כן, בתחומים שאין בהם הרבה תחרות אפשר לרכוש ידע בנושא של מה זה seo ולבצע את הפעולות הדרושות באופן עצמאי. לעומת זאת, ברוב התחומים האחרים המשימה אינה פשוטה והיא דורשת תחזוקה שוטפת של גורמים מקצועיים.
שירותי קידום seo מתייחסים לכל מה שנדרש לעשות באתר האינטרנט של הלקוח על מנת לשפר את הדירוג שלו בתוצאות החיפוש של גוגל. בין היתר, הם כוללים שיפורים ברמת התוכן, המבנה, הקוד והנגישות וביצוע פעילות שוטפת לבניית קישורים נכנסים. מספר המקומות בתוצאות החיפוש הוא מטבע הדברים מוגבל, ולכן seo ברמה גבוהה דורש השקעה של זמן ומשאבים.
בעזרת שירות קידום איכותי ניתן להביא את האתר למיקומים גבוהים באופן יציב ולהשיג עלייה משמעותית בתנועה האורגנית. שירותי seo חשובים כי הם כוללים ניתוח שוטף של הביצועים ויצירת התאמות ושינויים. בעזרת השירותים האלה אפשר לא רק לשפר את המיקום של גוגל בתוצאות החיפוש, אלא גם לשפר יחסי המרה ולדאוג לחוויית גלישה טובה יותר עבור קהל הלקוחות.