מהי הזמנת רכש (PO)?
הזמנת רכש (Purchase Order) היא מסמך המתאר את פרטי העסקה בין הארגון לחברה המעניקה את השירות.
הזמנת הרכש (PO) משמשת להעברת הפרטים הספציפיים של הרכישה, כולל מהות השירות, כמויות, מחירים
ותאריכי אספקה של מוצרים או שירותים.
הזמנת רכש מצד הקונה
הזמנות רכש משמשות כתיעוד העסקה בין הקונה למוכר.
PO מסייעת להבטיח שהסחורה או השירותים הנרכשים עומדים במפרט שהגדיר הקונה ומסופקים בזמן.
הזמנות רכש גם מספקות נקודת התייחסות לחשבוניות ותנאי התשלום, והן עוזרות לקונים לעקוב אחר הוצאות הארגון.
הזמנת רכש מצד המוכר או ספק השירות
עבור ספקי השירות, הזמנות רכש מספקות התחייבות ברורה ורשמית מהלקוח לרכוש מוצרים או שירותים.
PO מסייעת להפחית את הסיכון למחלוקות ואי הבנות, והיא מאפשרת לנותני השירות לתכנן ולתעדף את
עומס העבודה שלהם בהתאם.
הזמנות רכש מסייעת לנותני השירות לשמור על רישומים מדויקים של עסקאות.
סעיפים בהזמנת רכש
תיאור של מהות השירות או המוצר – סעיף זה מתאר את הפריטים או השירותים הספציפיים הנרכשים,
כולל הכמויות, זמנים וכל מפרט רלוונטי לעסקה.
עלויות ותנאי תשלום – סעיף זה מגדיר את המחיר המוסכם עבור השירות או המוצר, ואת תנאי התשלום,
הכוללים את אופן התשלום ומועד התשלום.
שילוח (במידה ומדובר במוצר פיזי): סעיף זה מפרט את מועד האספקה, שיטת האספקה, עלות המשלוח והטיפול.
אחריות – סעיף זה מתאר את תקופת האחריות שמעניק הספק ללקוח.
קניין רוחני – סעיף זה מתייחס לכל זכויות הקניין הרוחני שעשויות להיות קשורות למוצר או השירות,
כגון פטנטים, סימנים מסחריים וזכויות יוצרים.
סודיות – סעיף זה מתאר את תנאי הסודיות בין ספק השירות ללקוח, כגון הסכם לשמירה על סודיות מידע מסוים (NDA).
לרוב יחתם הסכם סודיות לפני הגשה לשלב הזמנת הרכש.
סיום ההתקשרות – סעיף זה מתאר את התנאים שבהם ניתן לסיים את ההתקשרות בין הצדדים,
כגון הפרת חוזה או אי תשלום בזמן.
הגבלת אחריות – סעיף זה מגביל את האחריות של כל אחד מהצדדים במקרה של מחלוקת.
*חשוב לציין שממולץ להתייעץ עם עורך דין או עם המחלקה המשפטית לפני הוצאה או חתימה על הזמנת רכש.
מחפש שירות כתיבת הזמנת רכש? פנה עכשיו!