כאשר החנות הדיגיטלית שלנו מוכרת כמה מוצרים בודדים או אפילו עשרות מוצרים, הניהול הוא די פשוט.
רובנו, פשוט נעקוב אחר נתוני המוצרים באמצעות הכלים הבסיסיים שאנו מקבלים בפלטפורמות כמו שופיפיי, וורדפרס ווקומרס, מג’נטו או על ידי טבלאות אקסל ייעודיות.
העניינים נעשים מורכבים כשעלינו לנהל אלפי ואפילו עשרות אלפי מוצרים בחנות שלנו.
ניהול נתוני המוצר הוא חלק בלתי נפרד מניהול החנות שלך בערוצים הדיגיטליים. מקטגוריות ותיאורי המוצרים ועד ערוצי המכירה,
הספקים והתנהגות הלקוח, מדובר בשפע אדיר של נתונים שככל שננהל יותר ביעילות, כך נוכל למטב את תהליכי המכירה שלנו באופן מקיף יותר.
לשם כך בדיוק עוברים כיום יותר ויותר בעלי פלטפורמות מכירה אלקטרוניות למערכת PIM (Product Information Management – ניהול נתוני מוצר) – כלי עוצמתי לניהול נתוני מוצר אופטימלי.
אילו עסקים זקוקים למערכת PIM?
מדובר בכלי שהפופולריות שלו הולכת וגוברת ונעשה בו שימוש בטווח רחב של ענפי תעשייה כיום. אם העסק שלך עומד באחד מהקריטריונים הבאים, ייתכן מאוד ש-PIM הוא בדיוק מה שהעסק שלך היה זקוק לו.
- היצע מוצרים גבוה – ככל שהעסק שלך מוכר כ-15,000 מוצרים ומעלה, נדרש לך כלי מתקדם שיאפשר לך לנהל אותם ביעילות.
- נפח נתונים נרחב – קטגוריות מוצרים, חומרי גלם, מספר רב של ספקים, אישורי כשרות/משרד הבריאות/תקני איכות וכו’.
- מספר רב של קישורים בין המוצרים – תחת קטגוריות זהות, פלטפורמות מכירה דומות או ספקים, למשל.
- מגוון רחב של ערוצי מכירה – באפיקים דיגיטליים ופיזיים כאחד.
- מוצרים המתאפיינים בדינמיות גבוהה – על פי קולקציות, עונות, בעלי אלמנט של טריות ותפוגה, מבצעים מוגבלים בזמן וכו’.
אם שניים או יותר מהמאפיינים הללו חלים על העסק שלך, PIM יכולה להעניק יתרונות רבים לעסק שלך. היכולת לנהל את כל נתוני המוצר דרך פלטפורמה אחת מאפשרת לך לשפר את תהליכי השיווק והמכירה שלך, להפחית סיכונים שונים ולהרחיב את היקף הפעילות שלך על ידיד כלי חכם שיאפשר לך להישאר תמיד עם אצבע על הדופק, לא משנה כמה נתונים עליך לנהל.
אז למה דווקא PIM?
PIM לא סתם הפכה לאחד מהשמות החמים היום בעולם האיקומרס. ישנם כמה יתרונות מרכזיים במערכת שהופכת אותה לבחירה של בעלי חנויות רבים.
הפחתת עלויות ניהול וסיכונים
PIM מאפשרת לארגון שלך להחיל אוטומציה בתהליכים רבים שעד כה נעשו באופן ידני.
מניהול נתוני מוצר ועד מידע על ספקים ולקוחות. אוטומציה של תהליכים אלה ואחרים מאפשרת לך להפחית באופן משמעותי את עלויות הניהול שלך ומפנה לעובדים שלך זמן ואנרגיות למכירה בפועל ולפיתוח העסק.
ייעול התהליכים הזה יגדיל את התפוקה, מפחית שגיאות ולעתים קרובות, גם יוצר סביבת עבודה נעימה יותר.
הגברת שיתוף הפעולה הפנים עסקי
כאשר נתוני מוצרים מנוהלים באופן מבוזר, הדבר גורם לעיתים קרובות לחוסר תיאום ושקיפות.
כשאף אחד לא בטוח מי אחראי לניהול נתוני המוצר ומה כבר נעשה, אנו עשויים להחמיץ הזדמנויות רבות לייעול תהליכים. PIM מרכזת את כל העבודה תחת ממשק אחד נוח וקל לשיתוף המאפשר שקיפות מלאה ותיאום נוח בין כלל המחלקות בעסק שלך. באמצעות מנוע חיפוש יעיל ועוצמתי, ניתן לגשת לכל פריט מידע בקלות ולהפיק דוחות מפורטים בקליק.
ייעוד ערוץ המכירה המתאים ביותר לכל מוצר
PIM תאפשר לך להתאים באופן אופטימלי את ערוצי המכירה והנכסים הדיגיטליים באופן מדויק למוצר הרלוונטי שלך.
על פי הנתונים שהיא תאסוף אודות הלקוחות, אפיקי המכירה והתוכן השיווקי שלך, יותאמו הנכסים הדיגיטליים האידיאליים, מה שיעשה פלאים לתהליכי המכירה שלך.
היתרונות של מערכת CORAL PIM:
- כל המידע נשמר על שרת ייעודי שלך – המערכת מאוחסנת ומתופעלת משרת ייעודי שלך שיוקצה למערכת ויבטיח שכל הנתונים יישמרו לתמיד.
- המערכת בנויה בקוד פתוח ולכן גמישה לשינויים ותוספות
- אינטגרציה עם מערכות צד ג שתאפשר סנכרון ייעיל בין כל מערכות המידע של החברה
- אבטחת מידע מקסימאלית – המערכת יושבת בשרת שלך והמידע לא חשוף לשום גורם