מה זה MVP?
MVP ראשי תיבות של Minimum Viable Product כלומר, מוצר בר קיימא מינימאלי.
זהו מושג נפוץ בפיתוח מוצרים ותרבות סטארט-אפים.
MVP הוא גרסה של מוצר שיש לו את סט התכונות המינימלי הנדרש כדי לספק לקוחות מוקדמים ולאסוף משוב לאיטרציות עתידיות.
המטרה העיקרית של MVP היא לאמת הנחות, לבדוק השערות וללמוד ממשוב של משתמשים בצורה היעילה ביותר.
על ידי שחרור MVP, מפתחים ויזמים יכולים לאסוף במהירות תובנות לגבי פוטנציאל השוק של המוצר, צרכי המשתמש והשיפורים הפוטנציאליים.
גישה זו מסייעת להפחית את הסיכון של השקעת משאבים משמעותיים בפיתוח מוצר שאולי לא יענה על דרישות השוק או ציפיות המשתמשים.
התכונות הכלולות ב-MVP מתועדפות בדרך כלל על סמך פונקציונליות הליבה שלהן והערך שהן מספקות למשתמשים.
הדגש הוא על יצירת מוצר שמיש הממלא צורך ספציפי, גם אם חסרים בו כמה מהתכונות המתקדמות או המלוטשות יותר שעשויות
להיכלל בגרסאות עתידיות.
לאחר שחרור ה-MVP ואיסוף משוב מהמשתמשים, צוות הפיתוח יכול לחזור על המוצר בהתבסס על התובנות שהושגו.
תהליך איטרטיבי זה מאפשר שיפור וחידוד מתמשכים, ומבטיח שהגרסאות הבאות של המוצר יתאימו טוב יותר עם צרכי המשתמש והעדפותיו.
פיתוח MVP היא דרך אסטרטגית לנהל משאבים, להפחית סיכונים ולהגדיל את הסיכויים ליצירת מוצר מוצלח המהדהד עם קהל היעד.
איך עובד תהליך פיתוח MVP?
תהליך הפיתוח והעבודה עם MVP כוללים את השלבים הבאים:
זהה את הבעיה: התחל בזיהוי בעיה או צורך ספציפי שהמוצר שלך שואף לתת מענה.
הבנת הבעיה וההקשר שלה היא חיונית להגדרת ההיקף והמטרות של ה-MVP.
הגדר תכונות ליבה: קבע את התכונות והפונקציונליות החיוניות הדרושים לפתרון הבעיה שזוהתה.
תכונות אלו צריכות להתמקד במתן ערך למשתמשים ובטיפול בהיבטי הליבה של הבעיה.
פתח את ה-MVP: בנה את סט התכונות המינימלי הנדרש ליצירת מוצר פונקציונלי שיכול לשמש מאמצים מוקדמים
או לקוחות פוטנציאליים.
הדגש כאן הוא על יצירת מוצר שמיש וניתן לבדיקה, במקום גרסה מלוטשת או עשירה בתכונות.
בדוק ואסוף משוב: שחרר את ה-MVP לקבוצה נבחרת של משתמשים או מאמצים מוקדמים ואסוף את המשוב שלהם.
ניתן לאסוף משוב זה באמצעות בדיקות משתמשים, סקרים, ראיונות או אמצעי תקשורת אחרים.
המטרה היא להבין כיצד משתמשים מקיימים אינטראקציה עם המוצר, באילו בעיות הם נתקלים ואילו שיפורים
או תכונות נוספות הם מציעים.
נתח וחזור: נתח את המשוב שהתקבל מהמשתמשים והשתמש בו כדי ליידע את השלבים הבאים.
זהה דפוסים, תעדוף שיפורים וקבע אילו תכונות יש להוסיף, לשנות או להסיר באיטרציות הבאות.
התהליך האיטרטיבי מסייע בחידוד המוצר בהתבסס על נתוני משתמש אמיתיים ותובנות.
חזור וחדד: המשך לשחזר ולשחרר גרסאות חדשות של המוצר, בכל פעם שילוב משוב משתמשים וביצוע שיפורים.
בהדרגה, המוצר מתפתח על בסיס הצרכים וההעדפות של קהל היעד.
על ידי ביצוע גישה איטרטיבית זו, צוות הפיתוח יכול ללמוד ללא הרף, לאמת הנחות ולקבל החלטות מונחות נתונים.
הדבר מאפשר יצירת מוצר המתאים יותר לצרכי המשתמש, מפחית את הסיכון לפיתוח מוצר שלא מצליח להדהד את השוק,
וממקסם את סיכויי ההצלחה בעת השקת הגרסה הסופית.
סוגי MVP
ישנם סוגים שונים של MVP שניתן להשתמש בהם בהתאם למטרות הספציפיות ולהקשר של המוצר.
להלן מספר סוגים נפוצים:
MVP בדיקת עשן: סוג זה של MVP נועד לאמת את הביקוש בשוק למוצר או תכונה לפני השקעה של משאבים משמעותיים בפיתוח.
זה כרוך ביצירת דף נחיתה או קמפיין שיווקי המציג את המוצר או התכונה ואוסף עניין של משתמשים או הזמנות מראש.
אם התגובה חיובית, ניתן להמשיך בפיתוח נוסף; אחרת, זה עשוי להצביע על חוסר ביקוש.
MVP קונסיירז’: MVP זה כולל מתן ידנית של חווית המוצר או השירות למשתמשים מוקדמים, תוך הדמיה של הפונקציונליות
שבסופו של דבר תהיה אוטומטית.
היא מאפשרת חוויה מותאמת אישית ורבת מגע, המאפשרת אינטראקציה קרובה ולמידה מהמשתמשים.
למרות שהוא עתיר משאבים יותר, הוא עוזר לאמת את הצעת הערך ולאסוף תובנות קריטיות לפני אוטומציה של תהליכים.
Wizard of Oz MVP: בסוג זה של MVP, נראה שהמוצר מתפקד במלואו, אבל מאחורי הקלעים, מפעיל אנושי מטפל באופן ידני במשימות
שהמשתמשים מניחים שהן אוטומטיות.
היא מאפשרת בדיקה וחידוד חווית המשתמש מבלי להשקיע רבות בפיתוח טכנולוגי בתחילה.
לאחר אימות הרעיון, ניתן להכניס אוטומציה.
Piecemeal MVP: גישה זו כוללת יצירת גרסה פשוטה של המוצר המתמקדת בתכונה או פונקציונליות ליבה ספציפית.
על ידי מתן עדיפות ואספקה רק של תכונת מפתח זו, ניתן לפתח את ה-MVP במהירות וביעילות.
הוא מאפשר לאמת את ההיתכנות והרצויות של תכונה מסוימת לפני השקעה בפיתוח המוצר המלא.
MVP של דף נחיתה: MVP זה כולל יצירת דף נחיתה או אתר אינטרנט המתאר את המוצר ותכונותיו בפירוט.
הוא כולל קריאה לפעולה המבקשת מהמשתמשים להירשם, לבקש מידע נוסף או לספק את כתובות האימייל שלהם.
על ידי מדידת מעורבות משתמשים ושיעורי המרה, MVP של דף הנחיתה יכול לאמוד את רמת העניין והביקוש למוצר או לתכונה.
אלו הן רק כמה דוגמאות לסוגי MVP, וקיימות וריאציות ושילובים רבים אפשריים בהתאם למטרות, למשאבים ולהקשר
הספציפיים של המוצר המפותח.
המפתח הוא להתמקד באספקת המינימום של תכונות הנדרשות כדי לאמת הנחות ולאסוף משוב בצורה היעילה ביותר האפשרית.
שימושים של MVP
ל-MVP יש מספר שימושים ויתרונות מעשיים בתהליך פיתוח המוצר.
הנה כמה דרכים נפוצות שבהן משתמשים ב-MVP:
אימות התאמה בין מוצר לשוק: MVP מאפשר לך לבדוק את המוצר או הרעיון שלך בשוק ולאסוף משוב ממשתמשים אמיתיים.
על ידי שחרור גרסה פשוטה של המוצר שלך, אתה יכול להעריך אם יש לו ביקוש ואם הוא נותן מענה לצרכים ולנקודות הכאב של קהל היעד שלך.
אימות זה עוזר לך להימנע מהוצאת משאבים על פיתוח מוצר שאולי אינו מתאים לשוק.
אסוף משוב ותובנות מהמשתמשים: MVP מספקים הזדמנות לאסוף משוב בעל ערך מאמצים ומשתמשים מוקדמים.
על ידי התבוננות כיצד משתמשים מקיימים אינטראקציה עם המוצר והאזנה להצעות שלהם, תוכל לקבל תובנות לגבי ההעדפות שלהם,
לזהות אזורים לשיפור ולהבין תכונות או פונקציות נוספות שהם עשויים לחפוץ בהם.
משוב זה ממשתמש עוזר להנחות איטרציות ושכלולים עתידיים של המוצר.
צימצום זמן הפיתוח והעלויות: פיתוח MVP עם סט מינימלי של תכונות מאפשר לך להביא מוצר פונקציונלי לשוק במהירות ובעלות נמוכה יותר.
על ידי התמקדות בתכונות חיוניות, אתה יכול לייעל את תהליך הפיתוח, להפחית את המורכבות ולהקצות משאבים בצורה יעילה יותר.
גישה איטרטיבית זו מסייעת גם בזיהוי ופתרון בעיות בשלב מוקדם, תוך הימנעות מטעויות יקרות בשלבים מאוחרים יותר.
הקטנת סיכונים וקבלת החלטות מונעות נתונים: MVP מאפשרים לך לבדוק הנחות והשערות בצורה מבוקרת וניתנת למדידה.
על ידי שחרור גרסה ראשונית של המוצר ואיסוף נתונים על התנהגות משתמשים, מעורבות ומשוב, אתה יכול לקבל החלטות מושכלות
על סמך תובנות מהעולם האמיתי.
גישה מונעת נתונים זו מפחיתה את הסיכונים הכרוכים בהנחות ומאפשרת תעדוף מושכל של מאמצי פיתוח עתידיים.
צור קשר עם מאמצים מוקדמים ובניית בסיס משתמשים: שחרור MVP יכול לעזור לך למשוך מאמצים מוקדמים ולבנות בסיס משתמשים ראשוני.
משתמשים מוקדמים אלו יכולים לספק שיווק בעל ערך מפה לאוזן, משוב ותובנות שיכולים לעצב ולשפר את המוצר שלך.
התקשרות עם מאמצים מוקדמים יוצרת גם תחושת בעלות ונאמנות, מכיוון שהם מרגישים מעורבים במסע הפיתוח של המוצר.
משיכת משקיעים והבטחת מימון: MVP יכולים להיות מכריע במשיכת משקיעים והבטחת מימון לפיתוח מוצר נוסף.
על ידי הפגנת אחיזה, ביקוש בשוק ומעורבות משתמשים באמצעות ה-MVP, אתה יכול להוכיח את הכדאיות וההצלחה הפוטנציאלית של המוצר שלך.
משקיעים מעוניינים לעתים קרובות יותר לתמוך במיזמים שכבר זכו לאימות מסוימת והוכחות להתעניינות של משתמשים.
MVP מספק גישה אסטרטגית לפיתוח מוצר, המאפשרת לך לבדוק הנחות, לאסוף משוב ולקבל החלטות מושכלות.
על ידי התמקדות בערך הליבה ואספקת מוצר פונקציונלי במהירות, אתה יכול לייעל את המשאבים, להפחית סיכונים ולהגדיל את הסיכויים
ליצירת מוצר מוצלח המהדהד עם המשתמשים.
ההבדל בין MVP ל-POC
MVP (Minimum Viable Product) ו-POC (Proof of Concept) הם שני מושגים שונים המשמשים בתהליך פיתוח המוצר.
למרות שהם חולקים כמה קווי דמיון, הם משרתים מטרות שונות
. הנה השוואה בין MVP ל-POC:
מטרה:
MVP: מטרת MVP היא לאמת הנחות, לבדוק את השוק ולאסוף משוב ממשתמשים אמיתיים.
מטרתו היא ליצור מוצר פונקציונלי עם סט התכונות המינימלי הנדרש כדי לספק את הלקוחות המוקדמים וללמוד מהשימוש בהם.
POC: מטרת POC היא להדגים את ההיתכנות והכדאיות של רעיון או טכנולוגיה.
הוא מתמקד בהוכחה שרעיון או טכנולוגיה מסוימים יכולים לעבוד כמתוכנן ולספק את התוצאות הצפויות.
מיקוד:
MVP: MVP מתמקד בעיקר בחוויית המשתמש, אימות שוק ובדיקת תכונות הליבה של המוצר.
המטרה שלו היא לפתור בעיה ספציפית ולספק ערך למשתמשים, תוך איסוף תובנות לאיטרציות עתידיות.
POC: POC ממוקד יותר בטכנולוגיה, במטרה להוכיח את ההיתכנות הטכנית והפוטנציאל של רעיון או טכנולוגיה.
לעתים קרובות זה כרוך בבניית אב טיפוס בקנה מידה קטן או ביצוע ניסויים כדי להציג את היכולות הטכניות של הרעיון.
תחום:
MVP: MVP כרוך בדרך כלל בפיתוח גרסה פשוטה של המוצר המספקת מספיק פונקציונליות כדי לטפל בבעיית הליבה
ולאסוף משוב מהמשתמשים.
הוא מדגיש מתן ערך למשתמשים עם מערך תכונות יעיל.
POC: POC הוא צר יותר בהיקפו ומתמקד בהוכחת היבט או מושג טכני ספציפי.
זה עשוי להיות כרוך בפיתוח אב טיפוס או ביצוע ניסויים כדי להדגים פונקציונליות ספציפית או יכולות של טכנולוגיה.
תזמון:
MVP: MVP מפותח בדרך כלל לאחר שהרעיון או הרעיון הראשוני נוצר וזוהתה הבעיה שהוא שואף לפתור.
הוא נוצר מתוך כוונה לשחרר אותו למשתמשים אמיתיים ולאסוף משוב מוקדם ככל האפשר.
POC: POC מפותח בדרך כלל בשלבים המוקדמים של פיתוח המוצר, לפני השקעת משאבים משמעותיים.
זה נועד לבדוק את היתכנות טכנית של רעיון לפני שתמשיך בפיתוח בקנה מידה מלא.
בעוד שגם MVP וגם POC הם בעלי ערך בתהליך פיתוח המוצר, הם משרתים מטרות שונות.
MVP מתמקדים באימות הנחות, איסוף משוב משתמשים ואיטרציה על מוצר עם גישה ממוקדת משתמש.
POC, לעומת זאת, שואפים להוכיח את היתכנות טכנית וכדאיות של רעיון או טכנולוגיה לפני שהם מתחייבים לפיתוח בקנה מידה מלא.
דוגמא של MVP
הנה דוגמה ל-MVP עבור יישום היפותטי לניהול משימות:
נניח שיש לך רעיון לאפליקציית ניהול משימות שמטרתה לעזור ליחידים ולצוותים להישאר מאורגנים ולשתף פעולה ביעילות.
במקום להשקיע משאבים משמעותיים בפיתוח אפליקציה עם תכונות מלאות מיד, אתה מחליט להתחיל עם MVP
כדי לאמת את ההנחות שלך ולאסוף משוב מהמשתמשים.
ה-MVP שלך יכול לכלול את תכונות הליבה הבאות:
רישום ואימות משתמשים: משתמשים יכולים ליצור חשבון ולהיכנס כדי לגשת לאפליקציה.
יצירה והקצאת משימות: משתמשים יכולים ליצור משימות, להקצות אותן לעצמם או לחברי הצוות,
לקבוע תאריכי יעד ולהוסיף תיאורים או הערות.
סטטוס משימה ועדכונים: משתמשים יכולים לעדכן את מצב המשימות (למשל, בתהליך, הושלמו)
ולקבל התראות או עדכונים כאשר מתרחשים שינויים.
ארגון משימות בסיסי: משתמשים יכולים לסווג משימות לפרויקטים או קטגוריות שונות לארגון טוב יותר.
שיתוף פעולה: משתמשים יכולים להשאיר הערות או הערות על משימות, מה שמאפשר שיתוף פעולה
ותקשורת בסיסיים בתוך האפליקציה.
עם ה-MVP הזה, משתמשים יכולים ליצור משימות, להקצות אותן, לעדכן את הסטטוס שלהם ולשתף בהן פעולה.
הוא מספק את הפונקציונליות החיונית לטיפול בבעיית הליבה של ניהול משימות ושיתוף פעולה.
לאחר שה-MVP ישוחרר לקבוצה נבחרת של משתמשים, תוכל לאסוף משוב על החוויה שלהם, להבין את נקודות הכאב
שלהם ולזהות אזורים לשיפור.
בהתבסס על המשוב, אתה יכול לחזור ולשפר את האפליקציה, להוסיף תכונות נוספות כגון תעדוף משימות, קבצים מצורפים,
ניהול פרויקטים מתקדם או אינטגרציות עם כלים אחרים.
המטרה של ה-MVP הזה היא לאמת אם משתמשים מוצאים ערך בתכונות הליבה של ניהול משימות ושיתוף פעולה,
ולאסוף תובנות כדי להנחות איטרציות פיתוח עתידיות.
זה מאפשר לך לבחון את הביקוש בשוק ולחדד את המוצר שלך על סמך משוב אמיתי של משתמשים, להפחית את הסיכון
של השקעה בתכונות שאולי לא חיוניות או רצויות על ידי קהל היעד שלך.
כמה זמן לוקח לפתח MVP?
הזמן הנדרש לפיתוח MVP יכול להשתנות בהתאם לגורמים כמו מורכבות המוצר, משאבי הפיתוח הזמינים והיקף התכונות
המינימליות שיש לכלול.
המטרה של MVP היא לפתח ולשחרר אותו במהירות האפשרית כדי לאסוף משוב מהמשתמשים ולאמת הנחות.
במקרים מסוימים, ניתן לפתח MVP תוך שבועות או אפילו ימים, במיוחד אם הוא כולל קונספט פשוט או אב טיפוס דיגיטלי בסיסי.
ציר זמן מזורז זה מאפשר מחזור איטרציה מהיר ואימות מהיר יותר של הפוטנציאל של המוצר.
עם זאת, הזמן הנדרש ל-MVP יכול להתארך גם למספר חודשים, במיוחד אם הרעיון מורכב יותר או כרוך בפיתוח טכני משמעותי.
ציר הזמן הארוך הזה עשוי להיות נחוץ כדי להבטיח שפונקציונליות הליבה תהיה חזקה וידידותית למשתמש,
וכדי להתמודד עם כל אתגרים טכניים.
חשוב לציין שהמיקוד העיקרי של MVP הוא על מהירות ויעילות. לכן, תהליך הפיתוח מעניק בדרך כלל עדיפות לקבוצת התכונות המינימלית
הנדרשת ליצירת מוצר שמיש.
ניתן לשלב תכונות ושכלולים נוספים באיטרציות עוקבות בהתבסס על משוב משתמשים ואימות שוק.
בסופו של דבר, הזמן הנדרש לפיתוח MVP יהיה תלוי בפרויקט הספציפי, במטרותיו ובמשאבים הזמינים.
המפתח הוא למצוא איזון בין אספקת מוצר פונקציונלי במהירות לבין הבטחה שהוא מטפל ביעילות בבעיית הליבה ומשתף משתמשים למשוב.
עלויות פיתוח MVP
העלות של פיתוח MVP יכולה להשתנות בהתאם למספר גורמים, כולל מורכבות המוצר, היקף הפיצ’רים הכלולים,
משאבי הפיתוח המשמשים ומיקומו של צוות הפיתוח.
הנה כמה שיקולי עלות שכדאי לזכור:
צוות פיתוח: העלות של שכירת צוות פיתוח או מעורבות של מפתחים יכולה להשתנות על סמך הניסיון, המומחיות והמיקום שלהם.
שיעורי הפיתוח יכולים להשתנות באופן משמעותי בין אזורים או מדינות.
סטאק טכנולוגי: בחירת הטכנולוגיות והפלטפורמות המשמשות בפיתוח ה-MVP יכולה להשפיע על העלות.
טכנולוגיות מסוימות עשויות לדרוש מיומנויות מיוחדות יותר או דמי רישוי, מה שיכול להגדיל את עלות הפיתוח הכוללת.
עיצוב וחווית משתמש: השקעה בעיצוב טוב וחווית משתמש יכולה לשפר את המשיכה והשימושיות של ה-MVP.
ייתכן שיהיה צורך להביא בחשבון את העלות של שירותי עיצוב ומומחיות UX/UI בעלות הכוללת.
תשתית ואירוח: אם ה-MVP דורש תשתית שרתים, מסדי נתונים או שירותי ענן, ייתכנו עלויות הקשורות לאירוח, אחסון ותחזוקה.
שילובים של צד שלישי: אם ה-MVP צריך להשתלב עם שירותים חיצוניים או ממשקי API, ייתכנו עלויות נוספות הקשורות
לדמי רישוי או מנוי עבור שירותים אלה.
בדיקות והבטחת איכות: הבטחת האיכות והפונקציונליות של ה-MVP עשויה לדרוש מאמצי בדיקה ואבטחת איכות,
שעלולים לגרור עלויות נוספות.
חשוב לזכור שהמטרה של MVP היא לספק מוצר פונקציונלי עם קבוצת התכונות המינימלית הדרושה כדי לאסוף משוב מהמשתמשים
ולאמת את רעיון המוצר.
לכן, העלות של MVP היא בדרך כלל נמוכה יותר בהשוואה לפיתוח מוצר מלא ומלוטש.
העלות האמיתית של פיתוח MVP יכולה להשתנות מאוד בהתאם לגורמים שהוזכרו לעיל.
מומלץ להתייעץ עם סוכנויות פיתוח או אנשי מקצוע כדי לקבל הערכות עלויות מדויקות המבוססות על הדרישות
וההיקף הספציפיים של פרויקט ה-MVP שלך.
שאלות ותשובות בנושא MVP
ש: במה שונה פיתוח MVP מפיתוח מוצר סטנדרטי?
ת: פיתוח MVP מתמקד באספקת פונקציונליות הליבה והערך של מוצר, בעוד שמוצר מלא כולל את כל התכונות המתוכננות
ויש לו חווית משתמש מעודנת ומלוטשת יותר.
ש: מהם היתרונות של שימוש בגישת MVP?
ת: היתרונות של שימוש בגישת MVP כוללים הפחתת זמן ועלויות פיתוח, אימות התאמת המוצר לשוק, איסוף משוב
ממשתמשים בשלב מוקדם, הפחתת סיכונים וקבלת החלטות מונעות נתונים המבוססות על תובנות מהעולם האמיתי.
ש: איך קובעים אילו תכונות לכלול ב-MVP?
ת: התכונות שיש לכלול ב-MVP צריכות להיקבע על סמך פונקציונליות הליבה שלהן והערך שהן מספקות למשתמשים.
הם צריכים לטפל בבעיה העיקרית או בצורך שהמוצר נועד לפתור ולספק פתרון שמיש.
ש: האם ניתן להשתמש ב-MVP בתעשיות שונות?
ת: כן, ניתן ליישם את תפיסת ה-MVP על תעשיות ותחומים שונים, כולל פיתוח תוכנה, מוצרי חומרה, אפליקציות סלולריות,
שירותים מקוונים ועוד.
זוהי גישה גמישה שניתן להתאים להקשרים שונים.
ש: כמה זמן לוקח לפתח MVP?
ת: הזמן הדרוש לפיתוח MVP יכול להשתנות בהתאם למורכבות המוצר, היקף התכונות הכלולות, משאבי הפיתוח
הזמינים וגורמים נוספים.
זה יכול לנוע בין כמה שבועות לכמה חודשים, תלוי בפרויקט.
ש: מה צריכה להיות המטרה של MVP?
ת: המטרה העיקרית של MVP היא ללמוד מהמשוב של המשתמשים ולאמת את תפיסת המוצר,
להבטיח שיש ביקוש למוצר ושהוא פותר ביעילות בעיה או נותן מענה לצורך.
ש: איך MVP מתפתח לאחר השחרור הראשוני שלו?
ת: לאחר השחרור הראשוני של MVP, משוב ותובנות של משתמשים נאספים ומנתחים.
בהתבסס על משוב זה, המוצר עובר שוב ושוב, הוספת תכונות חדשות, חידוד קיימות וטיפול בכל בעיה שזוהתה.
תהליך איטרטיבי זה עוזר למוצר להתפתח ולהתאים טוב יותר לצרכי המשתמש ולהעדפותיו.
ש: האם ניתן לייצר רווחים מ-MVP?
ת: כן, ניתן לייצר רווח של MVP, בהתאם לאופי המוצר והמודל העסקי.
חלק מה-MVP משוחררים כמוצרים בתשלום, בעוד שאחרים עשויים להציע מודל Freemium או להשתמש באסטרטגיות
מונטיזציה חלופיות כגון פרסומות, מנויים או רכישות בתוך האפליקציה.